Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet specjalnościowy - Praca z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w klasach 1-3 [06-PE-EWP-S1-39.31] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet specjalnościowy - Praca z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w klasach 1-3 [06-PE-EWP-S1-39.31]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 27
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anida Szafrańska
Literatura:

1. Attwood, T. , Zespół Aspergera, Poznań 2006.

2. Frith, U., Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy, Gdańsk 2008.

3. Jaklewicz, H. (red.), Edukacja osób autystycznych w praktyce i badaniach naukowych, Gdańsk, 1998.

4. Kossewska, J., Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, Kraków, 2009.

5. Moor, J. ,Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym, Łódź–Warszawa, 2006.:

6. Pisula E. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia. Wydaw. Naukowe PWN Warszawa 2000.

7. Pisula, E. Małe dziecko z autyzmem, Gdańsk 2005.

8. Pisula, E., Danielewicz, D. (red.), Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia, Warszawa

9. Schopler, E., Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Gdańsk

10. Winczura, B., Dziecko z autyzmem. Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu, Kraków 2008.

Zakres tematów:

1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu a całościowe zaburzenia rozwoju. Klasyfikacja DSM V oraz klasyfikacja ICD 10.

2. Funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

3. Organizacja procesu edukacyjnego:

- Tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się.

- Realizacja indywidualnego programu edukacyjno terapeutycznego.

- Cele edukacyjne i edukacyjno terapeutyczne.

- Ocenianie ucznia.

- Dostosowanie wymagań edukacyjnych.

4. Metody pracy w grupie.

Metody dydaktyczne:

1. Metody podające: mini wykład, prezentacja multimedialna.

2. Metody praktycznego działania.

Metody i kryteria oceniania:

1. Przygotowanie w grupach 3-4 osobowych konspektu zajęć.

2. Przeprowadzenie w grupie ćwiczeń z poszczególnych obszarów edukacji wczesnoszkolnej uwzględniających specyfikę funkcjonowania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Ocenie podlegać będzie: konspekt zajęć, przygotowanie pomocy dydaktycznych, sposób prezentacji, kreatywność.

Uwagi:

Brak uwag.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)