Historia sztuki i wiedza o sztuce współczesnej [13-PG-GK-S1-HSWS1]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historia sztuki i wiedza o sztuce współczesnej [13-PG-GK-S1-HSWS1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Karolina Tomczak |
Literatura: |
Jak wyżej. Ponadto dobierana indywidualnie do wybranych tematów prezentacji (bardziej szczegółowych). |
Zakres tematów: |
Konkretne zagdnienia do analizy i interpretacji w formie prezentacji multimedialnej studenta. TEMATY PREZENTACJI WYGŁASZANYCH NA ĆWICZENIACH DLA GIER Sztuka wczesnochrześcijańska i Bizancjum 1. BAZYLIKA - bazylika św. Marka w Wenecji (fasada); - mauzoleum Santa Constanza w Rzymie (wnętrze, plan). 2. KATAKUMBY św. Kaliksta, Pryscylli, św. Piotra i Marcelina IKONOGRAFIA (freski, mozaika): Chrystus Dobry Pasterz, chleb, ryba… 3. MOZAIKA Dobry Pasterz – mozaika z Mauzoleum Galii Placydii w Rawennie RZEŹBA Sarkofag Konstancji Bizancjum 4. IKONA Ikona Matki Boskiej Włodzimierskiej Trójca Święta Andrieja Rublowa ARCHITEKTURA 5. Kościół Hagia Sophia w Konstantynopolu, Anthemios z Tralles, Izydor z Miletu (bryła, plan, wnętrza). 6. Mozaika z cesarzową Teodorą i cesarzem Justynianem w kościele San Vitale w Rawennie. Mozaika: traditio legis i traditio clavis. Sztuka przedromańska i romańska (Europa) 1.ARCHITEKTURA Kośc. Cluny III (analiza obiektu na podstawie rekonstrukcji) Zespół budowli w Pizie RZEŹBA 2. Portal w Moissac Portal w Autun 3. Portal królewski w Chartres, 1145. Grupy: Nawiedzenia i Zwiastowania z katedry w Reims, 1252-1275. 4. GRAFIKA i inne Strona z monogramem z Księgi z Kells Tkanina z Bayeux |
Metody dydaktyczne: |
1. Prezentacja multimedialna na wskazany przez prowadzącego temat. Indywidualna praca ze wskazana literaturą w trakcie przygotowywania wystąpienia. 2. Słuchanie ze zrozumieniem i odpowiadanie. 3. Zapamiętywanie i rozpoznawanie form wizualnych (atrybucja i autorstwo reprezentatywnych dzieł). |
Metody i kryteria oceniania: |
Jak wyżej. Ponadto: szczególna funkcja odpowiedzi na zadawane pytania prowadzącego (także grupy), a w tym zdobywania i definiowania swojej wiedzy w interakcji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.