Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-FT-S1-PNJH-3]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia 1,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-FT-S1-PNJH-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Anna Gryglaszewska |
Literatura: |
E. Bartkowiak (2008). "Español. Repetytorium tematyczno-leksykalne". Poznań: Wargos. F. Casto Viúdez, I. Rodero Díez, C. Sardinero Franco (2006). "Español en marcha 3". Madrid: Sociedad General Española de Librería S.A. M.C. Jorge, M.T.Marín (2007). "Español lengua viva 2. Libro del alumno". Madrid: Santillana S.A. D. Nieto-Kuczyńska, D.E. Nieto-Rasiński (2012): "Arcoiris podręcznik do nauki języka hiszpańskiego". Wrocław: Przystanek EDU. A. Wawrykowicz (2005). "El mundo hispano. Repetytorium gramatyczno-leksykalne z języka hiszpańskiego". Wrocław: Wydawnictwo Europa. A. Wawrykowicz (2009). "Español. Comunícate sin problemas". Poznań: Wagros. Artykuły z czasopism hispanojęzycznych ("¿Español?Sí, gracias" i "La Revista Española" Materiały własne wykładowcy |
Zakres tematów: |
Nabycie umiejętności wypowiadania się w języku hiszpańskim i rozumienia tekstu mówionego w zakresie następujących zagadnień tematycznych: I. Wakacje: sposoby spędzania wakacji na wsi, w mieście, w górach, dialogi w hotelu i biurze turystycznym). II.Zdrowy styl życia (sport, zasady zdrowego odżywiania, części ciała, podstawowe choroby oraz dolegliwości i sposoby zapobiegania im, dialogi u lekarza, w aptece i u dentysty). III.Wspomnienia z dzieciństwa i ze szkoły. IV. Święta Bożego Narodzenia w Polsce i w Hiszpanii. V. Święta Wielkanocne w Polsce i w Hiszpanii. VI.Zagadnienia związane z Hiszpanią: corrrida de toros, la Tomatina, flamenco. VII.Wybrane zagadnienia z historii i kultury krajów hispanojęzycznych: postać Joanny Szalonej, odkrycie Ameryki, podbój Meksyku, legendy indiańskie, bohaterowie literatury hiszpańskiej: Cyd, łotrzyk, Don Juan, itp. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu metody komunikacyjnej, z udziałem pracy własnej studenta. Praca w grupach. Praca w parach. Autoprezentacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z tej części PNJH ustalana jest na podstawie średniej arytmetycznej ocen cząstkowych, uzyskiwanych przez studentów w czasie całego semestru, z: wypowiedzi ustnych, zadawanych z zajęć na zajęcia, kolokwiów oraz zaliczenia ustnego na koniec semestru. Student ma prawo do dwóch nieobecności w semestrze (poza terminem kolokwium). Liczba jego nieobecności podczas zajęć nie może jednak przekroczyć 60 % tychże. Trzy i więcej nieobecności należy odpracować podczas konsultacji. Jeśli student, pisząc po raz drugi kolokwium z tej samej partii materiału, nie zaliczy go, zobowiązany jest do zaliczenia testu podsumowującego z całego semestru. |
Uwagi: |
konwersacja i rozumienie ze słuchu - Język francuski - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 3 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.