Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-FT-S1-PNJH-3]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia 2,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-FT-S1-PNJH-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 2 [C2], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Ewa Ciszewska-Jankowska |
Literatura: |
Aixalá E., Muñóz E., Muñóz M., Prisma de ejercicios. Nivel A2 Continúa. Edunumen. Madrid, 2004. Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. A1-B2. SM, Madrid, 2007. Arnal C., Ruiz de Garibay A., Escribe en español. SGEL, Madrid, 1999. Castro F., Uso de la gramática española (elemental e intermedio), Edelsa, Madrid, 1997. Castro Viúdez F., Aprende gramática y vocabulario 1 y 2, SGEL, Madrid, 2009. Medina Montero C.G., Sin duda. Usos del español: teoría y práctica comunicativa. Nivel intermedio. SGEL, Madrid, 2001. Pastor E., Escribir cartas. Difusión, Barcelona, 1994. |
Zakres tematów: |
Gramatyka 1. Użycie czasów przeszłych. 2. Użycie zaimków osobowych podmiotu oraz z przyimkami. 3. Użycie zaimków wskazujących i okoliczników miejsca. 4. Użycie zaimków osobowych dopełnienia bliższego i dalszego. Konstrukcje typu: me gusta. Miejsce zaimków. 5. Użycie rodzajników. 6. Użycie przyimków. 7. Użycie czasowników ser i estar. 8. Tryb rozkazujący w formie przeczącej i twierdzącej. 9. Tworzenie czasu teraźniejszego trybu subjuntivo. Język pisany 1. Pisemne wypowiadanie się na różne tematy w czasie przeszłym. 2. Redagowanie biografii. 3. Użycie okoliczników czasu. 4. Wypowiadanie się na temat przyszłości. 5. Listy z gratulacjami, podziękowaniami, przeprosinami. 6. Udzielanie rad. 7. Zasady ortografii i interpunkcji. |
Metody dydaktyczne: |
Szczegółowe omówienie każdego zagadnienia wraz z przykładami. Różnorodne ćwiczenia pisemne (wstawianie odpowiednich form, przekształcanie zdań, tłumaczenie w obydwu kierunkach) oraz ustne (odmiana czasowników, krótkie dialogi). Analiza popełnianych błędów. Różnorodne formy wypowiedzi pisemnej: opowiadanie o zdarzeniach przeszłych i przyszłych, opisywanie powtarzających się czynności w przeszłości, udzielanie rad. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. gramatyka: kolokwium po każdej partii materiału stosowana skala ocen 100% - 93% bdb 93% - 86% db+ 86% - 79% db 79% - 72% dst+ 72% - 65% dst język pisany: przy ocenie prac brana jest pod uwagę zgodność treści z poleceniem, właściwa forma pracy pisemnej, bogactwo leksykalne oraz poprawność gramatyczna i ortograficzna Na ostatnich zajęciach odbywa się kolokwium zaliczeniowe obejmujące wszystkie tematy. Ocena końcowa przedmiotu to 50% oceny z kolokwiów cząstkowych i prac pisemnych oraz 50% oceny kolokwium. zaliczeniowego. |
Uwagi: |
gramatyka z językiem pisanym - Język francuski - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 3 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.