Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-HT-S1-PNJH-3]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia 2,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-HT-S1-PNJH-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 2 [C2], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Juan Pablo Ortiz Ramos |
Literatura: |
David Vargas, Tú y yo. Actividades de interacción oral y escrita, Edelsa, Madrid 2008 Reyes Roldán Melgosa, Beatriz Tarancón Álvaro, ¡Exprésate! SGEL, Madrid 2010 Concha Moreno, Actividades lúdicas para la clase de español,SGEL, Madrid 1999 Ángeles Encinar, Uso interactivo del vocabulario, Edelsa, Madrid 2007 María de los Ángeles Palomino, Dual, pretextos para hablar, Edelsa, Madrid 2003 María Rosa López, Hablemos en clase, Edinumen, Madrid 2008 Artykuły pochodzące z aktualnej prasy hispanojęzycznej |
Zakres tematów: |
1. La televisión 2. El horóscopo 3. Supersticiones 4. Salud y enfermedad 5. Tradiciones navideñas 6. Medios de comunicación 7. Deportes 8. Transportes 9. Desastres naturales |
Metody dydaktyczne: |
Podczas zajęć z konwersacji wykorzystywane są różnorodne formy ćwiczeń, min.: - rozmowy na tematy życia codziennego i aktualnych wydarzeń - praca z materiałem video – zrozumienie przekazu, pytania i temat do dyskusji - tworzenie narracji do obrazu (opisywanie wydarzeń oglądanych w filmie bez głosu) - tworzenie wspólnych historii poprzez improwizację - scenki przedstawiające konkretną sytuację, przyjmowanie określonych ról społecznych - gry językowe utrwalające nabyte słownictwo - uzupełnianie ankiet, analiza, wyciąganie wniosków oraz dyskusja - praca z tekstem – poszerzenie słownictwa - ćwiczenia wzmacniające nawyk myślenia w języku obcym (operacje matematyczne, proste pytania z zaskoczenia) - tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania pozwalającej na otwarte wypowiedzi. |
Metody i kryteria oceniania: |
W czasie semestru przeprowadzane są kolokwia pisemne z każdego tematu zrealizowanego na zajęciach oraz dwa kolokwia ustne. Nieobecność na kolokwium skutkuje koniecznością zaliczenia danego tematu ustnie. Student może poprawić kolokwium dwa razy. 50% oceny z zaliczenia stanowi średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich kolokwiów pisemnych i 50% średnia arytmetyczna z dwóch kolokwiów ustnych. |
Uwagi: |
konwersacja - Język hiszpański- studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 3 sem. grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.