Praktyczna nauka języka hiszpańskiego VI [02-FL-HT-N1-PNJH-6]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia 2,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego VI [02-FL-HT-N1-PNJH-6] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia 2 [C2], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 30 |
Prowadzący: | Małgorzata Ortiz Ramos |
Literatura: |
1. Pasaporte NIVEL 4 B2 (LIBRO DEL ALUMNO) Matilde Cerrolaza Aragón, Edelsa 2. Método de español para extranjeros PRISMA AVANZA B2, Edinumen 3. Práctica. Comprensión Escrita (Nivel básico B1-B2), Laura Fernández Rodríguez, 4. Escritura, Myriam Álvarez Martínez, Anaya 5. Actividades para el marco común europeo B1 (Libro+Cd), Lidia Lozano y Nuria Vaquero, Editorial En Clave Ele |
Zakres tematów: |
Nauka języka pisanego na tym poziomie stanowi kontynuację umiejętności uzyskanych podczas czterech poprzednich semestrów. Studenci podczas zajęć poznają różne teksty zarówno formalne jak i nieformalne. Zakres tematyczno-leksykalny: - Aktualne problemy środowiska naturalnego (Problemas actuales del Medio Ambiente) - Służba zdrowia (Sistema sanitario) - Organizacje światowe pomagające dzieciom i osobom starszym (Las organizaciones mundiales que prestan ayuda a los niños y a los ancianos) Typy tekstów poznanych na zajęciach: -Opinia własna (Textos de opinión) -Teksty argumentacyjne (textos argumentativos) -Skarga, Zażalenie – tekst formalny (Queja oficial) -List formalny (carta formal) |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca. Zajęcia odbywają się przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania wykorzystując praktyczne podejście do języka oraz teksty, z którymi studenci mają do czynienia w życiu codziennym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne: - Opanowanie zakresu gramatyczno‐leksykalnego pokrywającego się z treściami podręcznika wiodącego i materiałami dodatkowymi opracowanymi w trakcie zajęć. - Znajomość tekstów formalnych i nieformalnych poznanych na zajęciach, poprawe użycie zwrotów i wyrażeń charakterystycznych dla danego rodzaju tekstu. - Poprawna stylistyka tekstów - Poprawne zastosowanie łączników zdań |
Uwagi: |
język pisany - Język hiszpański - studia pierwszego stopnia, niestacjonarne - III rok, 6 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.