Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S2-PNJH-4]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia 1,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S2-PNJH-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Juan Pablo Ortiz Ramos |
Literatura: |
1. Álvarez Martínez M.A. et al., Sueña 4 (nivel superior), Anaya, 2007. 2. Bellver Roses V. et al., Viva el vocabulario, enClave, 2010. 3. Chamorro Guerrero M.D. et al., El ventilador. Curso de español de nivel superior, Difusión, 2006. 4. Cybulska-Janczew M., Fabjańska-Potapczuk I., Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, PWN, 2012. 5. Muñoz-Basols J. et al., ¡A debate! Estrategias para la interacción oral (nivel C), Edelsa, 2013. 6. Prada M., Salazar D., Uso interactivo del vocabulario y sus combinaciones más frecuentes (nivel B2-C2), Edelsa, 2012. 7. Wybrane artykuły ze współczesnej prasy hiszpańskiej. |
Zakres tematów: |
1. ¿Existe la vida en otros planetas? 2. Claves psicológicas y biológicas de la envidia 3. Lenguaje no verbal 4. Todo es relativo 5. Lo sagrado y lo profano 6. Nuevas series de telvisión |
Metody dydaktyczne: |
Podczas zajęć z konwersacji wykorzystywane są różnorodne formy ćwiczeń, min.: - rozmowy na tematy życia codziennego i aktualnych wydarzeń - praca z materiałem video – zrozumienie przekazu, pytania i temat do dyskusji - tworzenie narracji do obrazu (opisywanie wydarzeń oglądanych w filmie bez głosu) - tworzenie wspólnych historii poprzez improwizację - scenki przedstawiające konkretną sytuację, przyjmowanie określonych ról społecznych - gry językowe utrwalające nabyte słownictwo - uzupełnianie ankiet, analiza, wyciąganie wniosków oraz dyskusja - praca z tekstem – poszerzenie słownictwa - ćwiczenia wzmacniające nawyk myślenia w języku obcym (operacje matematyczne, proste pytania z zaskoczenia) - tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania pozwalającej na otwarte wypowiedzi. |
Metody i kryteria oceniania: |
W czasie semestru przeprowadzane są kolokwia pisemne z każdego tematu zrealizowanego na zajęciach oraz dwa kolokwia ustne. Nieobecność na kolokwium skutkuje koniecznością zaliczenia danego tematu ustnie. Student może poprawić kolokwium dwa razy. 50% oceny z zaliczenia stanowi średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich kolokwiów pisemnych i 50% średnia arytmetyczna z dwóch kolokwiów ustnych. |
Uwagi: |
konwersacja język hiszpański- studia drugiego stopnia stacjonarne - II rok , 4 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.