Komunikowanie polityczne [05-DK-S2-KP12]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Komunikowanie polityczne [05-DK-S2-KP12] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 27 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Katarzyna Brzoza-Kolorz |
Literatura: |
Literatura Zbigniew Oniszczuk: Mediatyzacja polityki polityzacja mediów. Dwa wymiary wzajemnych relacji, Studia Medioznawcze 4/2011 Marek Mazur, Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011, Katowice 2014, rozdział 1 Stanisław Michalczyk, Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu, Toruń 2010, 206-227. Janina Fras, O pojmowaniu infotainmentu i nadmiernej rozrywkowości mediów masowych we współczesnym medioznawstwie, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” nr 1/2013 Bartłomiej Łódzki: „Ustanowienie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku” Wrocław 2010; Rozdział 1; str. 17-62 Jakub Nowak: Aktywność obywateli online. Teorie a praktyka. Lublin 2011, str. 13-65 Monika Sadlok: Demokracja 2.0, czyli wpływ mediów interaktywnych na kształtowanie nowej rzeczywistości politycznej [w:] Mediatyzacja kampanii politycznych, red. Mariusz Kolczyński, Marek Mazur, Stanisław Michalczyk, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2009, str.218-227 Jędrzej Napieralski: Mediatyzacja polityki. Konieczność, zagrożenie, czy alternatywa, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań, Refleksje. Pismo naukowe studentów i doktorantów WNPiD UAM, Nr 2, jesień-zima 2010, s. 23-34 Janina Fras: Komunikacja polityczna. Wybrane zagadnienia gatunków i języka wypowiedzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005 Agnieszka Figiel: „Język IV RP” Wydawnictwo Naukowe WNS UAM 2009, str. 38-68 Rozdział 2 Język, dyskurs i polityka Bogusława Dobek-Ostrowska: Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2012 Problematyka kobieca – konteksty, red. M. Jeziński, Magdalena Nowak-Paralusz, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013 (fragmenty) Agata Młyńska: Strategie komunikacyjne we współczesnym dyskursie politycznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2012 (fragmenty) S. Michalczyk: Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005 Edward Modzelewski: Etyka i polityka, Warszawa 2006 Bogusława Dobek-Ostrowska: Rozwój studiów nad komunikowaniem politycznym w Polsce na tle badan światowych – główne obszary badawcze i perspektywy rozwojowe [w:] „Global Media Journal-Polish Edition” No. 1, Spring 2006 D. C. Hallin. P. Mancini: Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym; Kraków 2007, część 8 i 9 str. 257-312 Olgierd Annusewicz: Celebrytyzacja polityczna, Studia Politologiczne nr 20 Instytut Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego str. 268-273 Dorota Piontek: Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011. Krystyna Skarżyńska: Człowiek a polityka. Zarys psychologii politycznej, Warszawa 2005, rozdział 9 Wojciech Furman, Paweł Kuca, Dominik Szczepański (red.) Media w kampaniach wyborczych. Rzeszów 2016 (wybrane fragmenty) Manuel Castells, Władza komunikacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. Winfried Schulz, Komunikacja polityczna. Koncepcje teoretyczne i wyniki badań empirycznych na temat mediów masowych w polityce, Kraków 2006 Robert Wiszniowski, Agnieszka Kasińska-Metryka (red) Marketing polityczny. Doświadczenia polskie, Toruń 2012 (wybrane fragmenty) Drew Westen, Mózg polityczny, Poznań 2014 Tomasz Gackowski, Władza na dywaniku. Jak polskie media rozliczają polityków? Toruń 2013 |
Zakres tematów: |
1. Komunikowanie polityczne – perspektywa teoretyczna. 2. Demokracja medialna. Relacje media a polityka. 3. Aktorzy komunikowania politycznego. 4. Entertainizacja polityki. 5. Polityczny lider czyli zjawisko personalizacji w polityce. 6. Wizerunek polityczny. 7. Płeć w polityce. Kobiety świata polityki w mass mediach. 8. Mediatyzacja kampaniach wyborczych. 9. Nowe media a polityka. 10. Zjawisko agenda-setting w komunikowaniu politycznym. 11. Język polityki i strategie komunikacyjne we współczesnym dyskursie politycznym. 12. Marketing i PR polityczny – podstawowe zagadnienia. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod: - dyskusja moderowana - opis wyjaśniający, - aranżowanie dyskusji - wystąpienia ustne - analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania Na ocenę końcową z ćwiczeń składają się następujące elementy: 1. Na każdych zajęciach będzie wykorzystywana metoda dyskusji moderowanej, w trakcie której student będzie miał możliwość zabrania głosu a składową oceny końcowej z ćwiczeń będzie aktywność studenta na poszczególnych zajęciach w czasie całej realizacji modułu. 2. Znajomość literatury przedmiotu obowiązującej na poszczególnych zajęciach. 3. Przygotowywanie w grupach materiałów analitycznych wymaganych na poszczególnych zajęciach. 4. Pisemne kolokwium. Akcent zostanie położony na umiejętność wyciągania wniosków, zdolność wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce oraz opanowanie tematyki prezentowanej podczas zajęć. |
Uwagi: |
3 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.