Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty myślenia kreatywnego [02-KP-S1-WMK] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty myślenia kreatywnego [02-KP-S1-WMK]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala 160
Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 27
Prowadzący: Michał Brol
Literatura:

Kaufman J. C., Kreatywność, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2011,

M. Karwowski, Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2009,

Szmidt K. J., ABC kreatywności, Wyd. Difin, Warszawa 2010,

Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, Wyd. GWP, Gdańsk 2002,

Nęcka E. i in., Trening twórczości, Wyd. GWP, Sopot 2012.

Zakres tematów:

Zajęcia obejmować będą praktyczne ćwiczenia oraz poznawanie narzędzi i technik odnoszących się do kreatywności w ramach następujących bloków tematycznych:

Gra symulacyjna i doświadczenie osobiste. Jaka jest granica między tym, co może wyzwolić, a tym, co może hamować kreatywność?

Kreatywność, twórczość, pomysłowość, innowacyjność – uporządkowanie pojęć. Dyskusja w oparciu o własne refleksje i przeczytane artykuły.

Odpowiedź psychologii na mity związane z myśleniem i kreatywnością (np. procent wykorzystania mózgu, style uczenia się itd.).

Gdzie się mieści kreatywność? Kreatywność a inteligencja, motywacja i osobowość.

Zgłębianie kreatywności. Sposoby pomiaru poziomu i stylu twórczości. Konformizm i nonkonformizm a kreatywność.

Czy kreatywność ma swoją ciemną stronę?

Trening twórczości w aspekcie indywidualnym i grupowym. Szanse i ograniczenia.

Twórcze rozwiązywanie problemów – metody na znalezienie pomysłów i idei.

Wprowadzanie pomysłów w życie. Reakcje wobec zmiany.

Jak uporządkować informacje, wyznaczać cele, ustalać priorytety?

Kreatywny zespół. Twoja rola w zespole.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego

Metody i kryteria oceniania:

Praca w formie pisemnej – przygotowanie projektu zaliczeniowego: twórcza praca pisemna (opowiadanie, wykorzystujące podane na zajęciach wskazówki) lub przedstawienie osoby lub osób twórczych, ludzi, którzy mogą inspirować do kreatywności (zgodnie z wymaganiami podanymi na zajęciach). W tym zadaniu premiowane będzie twórcze podejście do tematu, poziom zaangażowania, nieszablonowość, samodzielność i rzetelność wykonania.

Uwagi:

1. sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej - przedm. obow. /stacj. I stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)