Warsztaty myślenia kreatywnego [02-KP-S1-WMK]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Warsztaty myślenia kreatywnego [02-KP-S1-WMK] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala 160 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 27 |
Prowadzący: | Michał Brol |
Literatura: |
Kaufman J. C., Kreatywność, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2011, M. Karwowski, Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2009, Szmidt K. J., ABC kreatywności, Wyd. Difin, Warszawa 2010, Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, Wyd. GWP, Gdańsk 2002, Nęcka E. i in., Trening twórczości, Wyd. GWP, Sopot 2012. |
Zakres tematów: |
Zajęcia obejmować będą praktyczne ćwiczenia oraz poznawanie narzędzi i technik odnoszących się do kreatywności w ramach następujących bloków tematycznych: Gra symulacyjna i doświadczenie osobiste. Jaka jest granica między tym, co może wyzwolić, a tym, co może hamować kreatywność? Kreatywność, twórczość, pomysłowość, innowacyjność – uporządkowanie pojęć. Dyskusja w oparciu o własne refleksje i przeczytane artykuły. Odpowiedź psychologii na mity związane z myśleniem i kreatywnością (np. procent wykorzystania mózgu, style uczenia się itd.). Gdzie się mieści kreatywność? Kreatywność a inteligencja, motywacja i osobowość. Zgłębianie kreatywności. Sposoby pomiaru poziomu i stylu twórczości. Konformizm i nonkonformizm a kreatywność. Czy kreatywność ma swoją ciemną stronę? Trening twórczości w aspekcie indywidualnym i grupowym. Szanse i ograniczenia. Twórcze rozwiązywanie problemów – metody na znalezienie pomysłów i idei. Wprowadzanie pomysłów w życie. Reakcje wobec zmiany. Jak uporządkować informacje, wyznaczać cele, ustalać priorytety? Kreatywny zespół. Twoja rola w zespole. |
Metody dydaktyczne: |
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca w formie pisemnej – przygotowanie projektu zaliczeniowego: twórcza praca pisemna (opowiadanie, wykorzystujące podane na zajęciach wskazówki) lub przedstawienie osoby lub osób twórczych, ludzi, którzy mogą inspirować do kreatywności (zgodnie z wymaganiami podanymi na zajęciach). W tym zadaniu premiowane będzie twórcze podejście do tematu, poziom zaangażowania, nieszablonowość, samodzielność i rzetelność wykonania. |
Uwagi: |
1. sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej - przedm. obow. /stacj. I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.