Kształcenie nauczycieli: moduł 2: komponent 1A, Metodyka nauczania języków obcych 1 [02-FA-NX-S1-MNJO1-2]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie nauczycieli: moduł 2: komponent 1A, Metodyka nauczania języków obcych 1 [02-FA-NX-S1-MNJO1-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Ślęzak-Świat |
Literatura: |
Arends, R. I. 2000. Uczymy się nauczać. Warszawa. WSiP. Brown, H. D. 1994. Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs, New York. Prentice Hall. Doff, A. 1998. Teach English. Cambridge: CUP. Ellis, G., Sinclair, B. 1996. Learning to learn English. Cambridge. CUP. Freeman, D. 1998. Doing teacher research: From inquiry to understanding. Newbury. Heinle & Heinle. Hedge, T. 2000. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford. OUP Gairns, R., Redman, S. 1992. Working with words. A guide to teaching and learning vocabulary. Cambridge: CUP. Harmer, J. 2007. The practice of English language teaching. Harlow. Longman. Halliwell, S. 1994. Teaching English in the primary classroom. London. Longman. Kelly, G. 2000. How to Teach Pronunciation. London. Longman James, P. 2001. Teachers in action. Tasks for in-service language teacher education and development. Cambridge: CUP. Komorowska, H. 1993. Podstawy metodyki nauczania języków obcych. Warszawa. EDE. Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. Ur, P. 1996. A course in language teaching. Cambridge. CUP. Wallace, M. 1998. Action research for language teachers. Cambridge. CUP. The Common European Framework of Reference for Languages: Content, purpose, origin, reception and impact. The Council of Europe |
Zakres tematów: |
1. Rozszerzenie i utrwalenie wiedzy studentów na temat terminologii metodyczno-dydaktycznej. 2. Rozszerzenie wiedzy studentów na temat metod i technik wykorzystywanych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Rozszerzenie wiedzy studentów na temat technik nauczania podsystemów języka w grupie dzieci i młodzieży: 3. Techniki nauczania wymowy. 6. Techniki nauczania słownictwa. 7. Techniki nauczania gramatyki. Rozszerzenie wiedzy studentów na temat technik nauczania sprawności receptywnych w grupie dzieci i młodzieży: 8. Techniki nauczania rozumienia ze słuchu; 9. Techniki nauczania czytania ze zrozumieniem. Rozszerzenie wiedzy studentów na temat technik nauczania sprawności produktywnych w grupie dzieci i młodzieży: 10. Techniki nauczania sprawności pisania. 11. Techniki nauczania sprawności mówienia. 12. Techniki nauczania skutecznej komunikacji. |
Metody dydaktyczne: |
Techniki aktywizujące studentów: dyskusja, studium przypadku, burza mózgów, symulacja, czytanie fragmentów tekstów |
Metody i kryteria oceniania: |
- Na co drugich zajęciach studenci piszą test, który obejmuje zagadnienia omawiane na poprzednich ćwiczeniach i w lekturze obowiązkowej; jego omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach. - W trakcie semestru studenci proszeni są o przedstawienie krótkiej prezentacji, która także podlega ocenie. |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z informatyką /sIs/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.