Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1, Rozumienie tekstu 1 [02-FA-TX-S1PNJ1-RT-1]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 8
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1, Rozumienie tekstu 1 [02-FA-TX-S1PNJ1-RT-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
VINCE, M. 2009. Advanced English Practice, 3rd edition. Macmillan. VOCABULARY section: Units 1-20 (pp. 188 – 264). French, A. 2009. CAE Testbuilder, New Edition. Macmillan. Paper 1 (Reading) from Tests 1-4. Wielki słownik angielsko-polski/polsko-angielski PWN-Oxford (lub Nowy słownik Fundacji Kościuszkowskiej polsko-angielski/angielsko-polski) oraz Longman Dictionary of Contemporary English (lub Cambridge Advanced Learner’s Dictionary lub Oxford Advanced Learner’s Dictionary) Alexander, L. (1999) Right Word, Wrong Word. Wybierz właściwe słowo. PWN. |
Zakres tematów: |
Praca z tekstami zawartymi w podręczniku (patrz: literatura obowiązkowa) lub materiałach opcjonalnych, wykonywanie ćwiczeń nawiązujących do nich Teksty zawarte w podręczniku, np. Leisure activities, Travel and movement, News events, Places, Media and advertising, The natural world, Work, Business and Money, People and Relationships, Social problems. |
Metody dydaktyczne: |
Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) w semestrze: 30. Liczba godzin pracy własnej studenta: 50. Podczas zajęć studenci wykonują ćwiczenia związane z materiałem z podręcznika kursowego (np. rekonstrukcja tekstu poprzez uzupełnianie brakujących wyrazów, czy parafrazowanie lub tłumaczenie zdania z użyciem podanego słowa-klucza). Opis pracy własnej studenta: • czytanie tekstów w języku angielskim i wykonywanie przewidzianych do nich ćwiczeń, • analiza tekstów pod kątem nowych słów, fraz, kolokacji, wyrażeń idiomatycznych oraz zapamiętywanie nowego materiału leksykalnego, • korzystanie ze słownika jedno- i dwujęzycznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem koniecznym do otrzymania zaliczenia jest obecność na zajęciach. Nieobecności na zajęciach muszą być usprawiedliwione oryginalnym zwolnieniem lekarskim. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze bez zwolnienia lekarskiego. Studenci oceniani są na podstawie pisemnych testów bieżących (kartkówek) oraz pisemnego testu końcowego. Ocena bieżąca uwzględnia również brak należytego przygotowania do zajęć, brak wymaganych materiałów, lub niewykonywanie poleceń prowadzącego. Testy bieżące kończą się oceną „tu i teraz” i wpływają na ocenę końcową, ale nie zdaje się ich ponownie w przypadku niepowodzenia. Wobec nieusprawiedliwionej nieobecności studenta na teście, wpisana zostaje ocena niedostateczna. Ocena końcowa jest średnią oceny testu końcowego (testów końcowych) i średniej z testów bieżących/oceny bieżącej. Warunkiem zaliczenia zajęć jest otrzymanie oceny pozytywnej z testu końcowego, bez względu na to, jak niskie były oceny z testów bieżących. |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z j. niemieckim /sIs/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.