Komunikacja międzykulturowa i nowy regionalizm [02-FP-DKU-S2-KMNR]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja międzykulturowa i nowy regionalizm [02-FP-DKU-S2-KMNR] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Dutka | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
J. Hartwig: Wieże. W: Eadem: Bez pożegnania. Warszawa 2004. W. Szymborska: Fotografia z 11 września. W: Eadem: Chwila. Kraków 2002. A. Zagajewski: *** (Spróbuj opiewać okaleczony świat). W: Idem: Anteny. Kraków 2005. W. Szymborska: Jacyś ludzie. W: Eadem: Chwila. Kraków 2002. G. Simmel: Most i drzwi. Idem: Most i drzwi. Wybór esejów. Przeł. M. Łukasiewicz. Warszawa 2006, s. 248–255. K. Czyżewski: Most i człowiek. W: Idem: Linia powrotu. Zapiski z pogranicza. Wstęp P. Huelle. Sejny 2008, s. 373–384. R. Kapuściński: Spotkanie z Innym jako wyzwanie XXI wieku. W: Idem: Ten Inny. Kraków 2006, s. 65–76. M. Khalidov, S. Twardoch: Lepiej, byś tam umarł. Warszawa 2017. A. Petrowa-Wasilewicz, J. Szymik: Jak Ślązak z Bułgarem, czyli patchwork prowincjonalny. Katowice 2005. M. Kydryński: Biel. Warszawa 2016. N. Goerke: Tam. Wołowiec 2017. M. Buber: Między osobą a osobą. W: Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Red. J. Stewart. Warszawa 2002. Katowice oczami Niemców i Polaków Relacje. Wspomnienia. Obrazy literackie. Red. G.B. Szewczyk. T. 1-2. Katowice 2017. W. Turant: Miasto z przypadku. Katowice 2016. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podczas ćwiczeń zostaną przeanalizowane różne sytuacje i problemy związane z komunikacją międzykulturową. Punktem wyjścia do rozmowy na temat wielokulturowość, możliwości i barier w komunikacji międzykulturowej staną się zarówno teksty literackie, eseistyczne, jak i naukowe. Przedmiotem namysłu będzie różnie i szeroko rozumiana "inność" (inny - swój, ja jako inny, inny we mnie, itp.), "obcość", tożsamość, dialog, spotkanie w kontekście zarówno komunikacji pomiędzy kulturami, komunikacji inter- i intrapersonalnej (dialog z innym, dialog z sobą samym). Wspomniane kategorie przeanalizowane zostaną także z perspektywy nowego regionalizmu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, wspólna analiza i interpretacja tekstów literackich i naukowych, rozmowa, prezentacja, poszukiwanie rozwiązania przykładowych problemów |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pracy pisemnej stanowi 67% oceny z ćwiczeń. Zaliczenie na podstawie stopnia przygotowania i aktywnego udziału w ćwiczeniach stanowi 33% oceny z ćwiczeń. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3 semestr fil. pol. II stopnia, specj. dziennikarstwo i red. tekstu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.