Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU] semestr zimowy 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 8
Prowadzący: Danuta Krzyżyk
Literatura:

A. Carr: Depresja i próby samobójcze młodzieży. Sposoby przeciwdziałania i reagowania. Gdańsk 2004.

I. Czajkowska, K.Herda, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa 1989.

Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Red. B. Cytowska, B. Wilczura, A. Stawarski. Kraków 2008.

Dziecko z trudnościami w rozwoju. Red. S. Michilewicz. Kraków 2010.

Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Red. B. Cytowska, B. Wilczura Kraków 2006.

M. Kielar-Turska: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1992.

P.C Kendall: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne dla praktyków i rodziców. Gdańsk 2004.

E.M. Minczakiewicz: Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach

edukacyjnych w świat zabawy i nauki. Kraków 2009.

M. Piszczek: Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa 2007.

Psychologiczne aspekty trudności w wychowaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Red. K. Kaleta, J. Mróz. Warszawa 2010.

Wprowadzenie do pedagogiki zabawy. Red. E. Kędzior-Niczyporuk. Lublin 1998.

Książki z serii: Niezbędnik Dobrego Nauczyciele (t.1-5). Pod red.A. I. Brzezińskiej.

Zakres tematów:

1. Zaburzenia rozwojowe u dzieci – ogólna charakterystyka.

2. Normy rozwojowe (etapy rozwoju fizycznego i ruchowego dziecka; etapy rozwoju mowy; etapy rozwoju emocjonalnego i społecznego).

3. Rodzaje zaburzeń wieku dziecięcego (przegląd).

4. Charakterystyka wybranych zaburzeń.

5. Diagnostyka, orzecznictwo, terapia, edukacja (wybrane zagadnienia).

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, objaśnienie, pokaz.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z wykładu zostanie ustalona na podstawie kolokwium: wymagana będzie znajomość tematyki wykładów, uzupełniona zalecaną literaturą. Na ocenę dostateczną wymagane jest uzyskanie 55% punktów.

Skala ocen: 2-5. Kolokwium napisane na ocenę niedostateczną (poniżej 55% punktów) musi zostać poprawione.

Uwagi:

5 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej-specj.poradnictwo logopedyczne/stacj. I st./

Praca własna Studenta: 20 godzin.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)