Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU]
semestr zimowy 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Danuta Krzyżyk | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Carr: Depresja i próby samobójcze młodzieży. Sposoby przeciwdziałania i reagowania. Gdańsk 2004. I. Czajkowska, K.Herda, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa 1989. Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Red. B. Cytowska, B. Wilczura, A. Stawarski. Kraków 2008. Dziecko z trudnościami w rozwoju. Red. S. Michilewicz. Kraków 2010. Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Red. B. Cytowska, B. Wilczura Kraków 2006. M. Kielar-Turska: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1992. P.C Kendall: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne dla praktyków i rodziców. Gdańsk 2004. E.M. Minczakiewicz: Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki. Kraków 2009. M. Piszczek: Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa 2007. Psychologiczne aspekty trudności w wychowaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Red. K. Kaleta, J. Mróz. Warszawa 2010. Wprowadzenie do pedagogiki zabawy. Red. E. Kędzior-Niczyporuk. Lublin 1998. Książki z serii: Niezbędnik Dobrego Nauczyciele (t.1-5). Pod red.A. I. Brzezińskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zaburzenia rozwojowe u dzieci – ogólna charakterystyka. 2. Normy rozwojowe (etapy rozwoju fizycznego i ruchowego dziecka; etapy rozwoju mowy; etapy rozwoju emocjonalnego i społecznego). 3. Rodzaje zaburzeń wieku dziecięcego (przegląd). 4. Charakterystyka wybranych zaburzeń. 5. Diagnostyka, orzecznictwo, terapia, edukacja (wybrane zagadnienia). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, objaśnienie, pokaz. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z wykładu zostanie ustalona na podstawie kolokwium: wymagana będzie znajomość tematyki wykładów, uzupełniona zalecaną literaturą. Na ocenę dostateczną wymagane jest uzyskanie 55% punktów. Skala ocen: 2-5. Kolokwium napisane na ocenę niedostateczną (poniżej 55% punktów) musi zostać poprawione. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
5 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej-specj.poradnictwo logopedyczne/stacj. I st./ Praca własna Studenta: 20 godzin. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.