Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 8
Prowadzący: Danuta Krzyżyk
Literatura:

P.C. Kendall: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne dla praktyków i rodziców. Gdańsk 2004.

M. Kielar-Turska: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1992.

A. Kozdroń: Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców. Warszawa 2014.

C. S. Kranowitz: Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Gdańsk 2012.

E.M. Minczakiewicz: Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki. Kraków 2009.

I. Sikorska: Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka. Kraków 2008.

I. Sikorska, U. Grygier: Mój uczeń pracuje inaczej Dostosowanie wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów w szkole ogólnodostępnej. Kraków 2007.

J. Święcicka: Ja i grupa. Trening dla uczniów. Warszawa 2010.

Zakres tematów:

1. Praca dydaktyczna z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi na lekcjach języka polskiego i pozalekcyjnych (wybrane problemy).

2. Praca wychowawcza z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi na lekcjach języka polskiego i pozalekcyjnych (wybrane problemy).

3. Ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój uczniów.

4. Wybrane techniki terapeutyczne.

Metody dydaktyczne:

Metody asymilacji wiedzy, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody waloryzacyjne, metody praktyczne.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z ćwiczeń zostanie ustalona na podstawie aktywności i zaangażowania Studentów na zajęciach (40%) oraz oceny za przygotowany referat wraz z prezentacją i/lub materiałami dodatkowymi dla grupy (60%). Przy ocenie referatu będzie brana pod uwagę jego poprawność merytoryczna, jakość przygotowanych materiałów dodatkowych, sposób prezentacji.

Uwagi:

5 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej-specj.poradnictwo logopedyczne /stacj. I st./

Praca własna Studenta: 20 godzin.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)