Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka pracy z uczniem z zaburzeniami rozwoju na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-S1-DPZU] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Danuta Krzyżyk | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
P.C. Kendall: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne dla praktyków i rodziców. Gdańsk 2004. M. Kielar-Turska: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1992. A. Kozdroń: Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców. Warszawa 2014. C. S. Kranowitz: Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Gdańsk 2012. E.M. Minczakiewicz: Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki. Kraków 2009. I. Sikorska: Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka. Kraków 2008. I. Sikorska, U. Grygier: Mój uczeń pracuje inaczej Dostosowanie wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów w szkole ogólnodostępnej. Kraków 2007. J. Święcicka: Ja i grupa. Trening dla uczniów. Warszawa 2010. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Praca dydaktyczna z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi na lekcjach języka polskiego i pozalekcyjnych (wybrane problemy). 2. Praca wychowawcza z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi na lekcjach języka polskiego i pozalekcyjnych (wybrane problemy). 3. Ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój uczniów. 4. Wybrane techniki terapeutyczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody asymilacji wiedzy, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody waloryzacyjne, metody praktyczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z ćwiczeń zostanie ustalona na podstawie aktywności i zaangażowania Studentów na zajęciach (40%) oraz oceny za przygotowany referat wraz z prezentacją i/lub materiałami dodatkowymi dla grupy (60%). Przy ocenie referatu będzie brana pod uwagę jego poprawność merytoryczna, jakość przygotowanych materiałów dodatkowych, sposób prezentacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
5 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej-specj.poradnictwo logopedyczne /stacj. I st./ Praca własna Studenta: 20 godzin. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.