Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Łobos
Literatura:

J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008.

E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009.

Zakres tematów:

Cechy procesu rozwojowego: indywidualne cechy dziecka a zaburzenia w rozwoju. Interpretowanie sytuacji dziecka z zaburzeniami rozwojowymi.

Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności komunikatywnych u dziecka w wieku przedszkolnym.

Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej u dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci: ocena poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia – jego możliwości i potrzeb (na podstawie posiadanej dokumentacji).

Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka oraz wymagań edukacyjnych.

Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka/ucznia w realizacji zadań służących wspomaganiu dzieci w rozwoju.

Przegląd środków do realizacji działań edukacyjnych i terapeutyczno-wychowawczych.

Metody dydaktyczne:

jak w module

Metody i kryteria oceniania:

jak w module

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)