Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Łobos |
Literatura: |
J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009. |
Zakres tematów: |
Cechy procesu rozwojowego: indywidualne cechy dziecka a zaburzenia w rozwoju. Interpretowanie sytuacji dziecka z zaburzeniami rozwojowymi. Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności komunikatywnych u dziecka w wieku przedszkolnym. Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej u dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci: ocena poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia – jego możliwości i potrzeb (na podstawie posiadanej dokumentacji). Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka oraz wymagań edukacyjnych. Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka/ucznia w realizacji zadań służących wspomaganiu dzieci w rozwoju. Przegląd środków do realizacji działań edukacyjnych i terapeutyczno-wychowawczych. |
Metody dydaktyczne: |
jak w module |
Metody i kryteria oceniania: |
jak w module |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.