Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku 12-PE-WD-N2-1WDW
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku 12-PE-WD-N2-1WDW
Zajęcia semestr zimowy 2017/2018 (2017/2018Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: 33
Prowadzący: Sylwia Wrona
Literatura:

Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005.

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005.

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005.

Zabawy na co dzień : poradnik dla rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową / Ewa Kurczak-Wawrowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2007.

Zakres tematów:

-Charakterystyka procesów widzenia według N.Barraga i M.Collins

- Model funkcjonowania wzrokowego A.Corne

- Charakterystyka zaburzeń funkcji wzrokowych oraz metody usprawniania ich

- Diagnoza funkcjonalna procesu widzenia

- Przygotowanie i wprowadzanie dziecka niewidomego w świat brajla

- Usprawnianie i rozwój funkcji motorycznych u małego dziecka niewidomego.

- pomoce dydaktyczne w procesie wczesnego usprawniania dzieci z dysfunkcją wzroku.

Metody dydaktyczne:

metody aktywne w grupach

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie opisu funkcjonowania dziecka słabowidzącego wraz z pomocą dydaktyczną zgodnie z założeniami wynikającymi z diagnozy funkcjonalnej widzenia

Uwagi:

WPWS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.