B(8) z zakresu podstaw resocjalizacji i readaptacji: Podstawy resocjalizacji i readaptacji społecznej ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży [12-OA-S1-7PRRS.1-DM]
semestr zimowy 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | B(8) z zakresu podstaw resocjalizacji i readaptacji: Podstawy resocjalizacji i readaptacji społecznej ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży [12-OA-S1-7PRRS.1-DM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 18 |
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek |
Literatura: |
B. Urban, J.M. Stanik (red.): Resocjalizacja. Tom 1 i 2. Wyd. PWN. Warszawa 2008. L. Pytka: Pedagogika resocjalizacyjna. Wyd. APS. Warszawa 2005. E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008. A. Jaworska: Leksykon resocjalizacji. Warszawa 2014. P. Frąckowiak: Kierunki rozwoju resocjalizacji w polskich zakładach dla nieletnich, Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, Poznań-Środa Wielkopolska 2006 K. Pospiszyl: Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 1998 W.W. Szczęsny: Zarys resocjalizacji z elementami patologii społecznej i profilaktyki, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2003 |
Zakres tematów: |
1. Teoretyczny kontekst pedagogiki resocjalizacyjnej, przedmiot i zakres pedagogiki resocjalizacyjnej (resocjalizacja jako dyscyplina naukowa), związek resocjalizacji z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi 2. Krótki rys historyczny rozwoju resocjalizacji dzieci i młodzieży, a także elementy readaptacji społecznej 3. Systemy resocjalizacji nieletnich 4. Wybrane zagadnienia diagnozy resocjalizacyjnej dzieci i młodzieży 5. Organizacja systemu resocjalizacji nieletnich w Polsce i wybranych krajach |
Metody dydaktyczne: |
wykład, wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia - patrz ćwiczenia. ECTS-2, podstawą zaliczenia modułu jest także obecność na zajęciach, dopuszcza się 1 nieobecność usprawiedliwioną (w przypadku wysokiej absencji decyzję o możliwości zaliczenia modułu podejmuje jego koordynator). |
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.