Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Tutoring z praktyką 5 12-OA-S1-TP.4
semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Tutoring z praktyką 5 12-OA-S1-TP.4
Zajęcia semestr zimowy 2017/2018 (2017/2018Z) (zakończony)
Laboratorium (L), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 11
Prowadzący: Anna Wojtas-Rduch
Literatura:

Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.

Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.

Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011.

Jacek A., Sarnacka E., Miaskowska-Daszkiewicz K., Domy pomocy społecznej, Wydawnictwo internetowe Difin, Warszawa 2011.

Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

Zakres tematów:

Indywidualny plan rozwoju (jak ta zmiana się dokona)

Cele:

• Zaplanowanie zmiany rozwojowej;

• Sformułowanie celów rozwojowych w ramach programu;

• Wybranie narzędzi służących zmianie;

• Opracowanie harmonogramu zmiany;

• Przećwiczenie umiejętności planowania rozwoju.

Realizacja planu rozwoju (jak ta zmiana dokonuje się)

Cele:

• Realizacja planu, tak by podjęte przez studenta zobowiązania wobec samego siebie i osoby niepełnosprawnej zostały wypełnione;

• Wykorzystanie podejmowanych przez studenta działań rozwojowych – szkolenia, warsztaty, hospitacje, wolontariat oraz innych zadań, które sobie wyznaczył;

• Rozwiązywanie konkretnych problemów, zdobywanie konkretnych umiejętności.

II semestr:

Indywidualna ścieżka rozwoju (samodzielność studenta w planowaniu rozwoju)

Cele:

• Podsumowanie realizacji planu rozwoju, wyciągnięcie i analiza wniosków;

Podsumowanie współpracy

Cele:

• Podsumowanie współpracy;

• Wzajemna informacja zwrotna;

• Sformułowanie planów na przyszłość.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową modułu stanowi ostateczna ocena z zaliczenia wszystkich efektów kształcenia

Uwagi:

mgr Anna Wojtas-Rduch

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.