Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4 [02-FA-S1-TLX-PNJA4-4] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia 4, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4 [02-FA-S1-TLX-PNJA4-4]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia 4 [C4], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Ślęzak-Świat
Literatura:

Pozycje podstawowe:

Arnaudet, Martin L. and Mary E. Barret. 1984. Approaches to Academic Reading and Writing. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.

Evans, Virginia. 2000. Successful Writing Proficiency. 2nd edition. Newbury: Express Publishing.

Hamp-Lyons, Liz, and Ben Heasley. 1987. Study Writing. A Course in Written English for Academic and Professional Purposes. Cambridge: CUP.

Jordan, R. 1999. Academic Writing Course. 3rd edition. Harlow: Longman.

Macpherson, Robin. 1996. English for Writers and Translators. Warszawa: PWN.

Macpherson, Robin. 2001. Advanced Written English. Warszawa: PWN.

McCarthy, M., and F. O’Dell. 2008. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: CUP.

Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic Writing for Graduate Students: A Course for Non-Native Speakers of English. Ann Arbor: University of Michigan Press

Trzeciak, John, and S.E. Mackay. 1994. Study Skills for Academic Writing. New York: Prentice Hall.

Wray, A., K. Trott and A Bloomer. 1998. Projects in Linguistics. London: Arnold.

Literatura uzupełniająca:

Bean, John S.,+ Richard Marius, and Harvey S. Weiner. 1985. The McGraw-Hill Self-Study College Workbook. New York: McGraw-Hill Book Company.

Clyne, Michael. 1987. Cultural differences in the organization of academic texts. Journal of Pragmatics 11: 211-47.

Duszak, Anna. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Flower, Linda. 1979. Writer-based prose: A cognitive basis for problems in writing. College English 41: 1: 19—37.

Flowerdew, John, and Matthew Peacock (eds.). 2001. Research Perspectives on English for Academic Purposes. Cambridge: CUP.

Paltridge, Brian. 1997. Genre, Frames and Writing in Research Settings. Amsterdam: John Benjamins.

Swales, John. 1990. Genre Analysis. English in Academic and Research Settings. Cambridge: Cambridge University Press.

Turabian, Kate L. 1996. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. 6th edition. Chicago: University of Chicago Press.

Zakres tematów:

Język pisany a język mówiony

2. Zjawisko plagiatu i kompilacja. Etyczne problemy prowadzenia badań naukowych i rozpowszechniania ich wyników.

3. Prace źródłowe i krytyczne. Sposoby cytowania. Cytowanie w tekście i w przypisie. Dłuższe cytaty dosłowne i parafraza. Funkcja przypisów. Bibliografia a spis prac cytowanych. Ćwiczenia w parafrazowaniu z podawaniem źródeł.

4. Kompozycja akapitu z cytowaniem źródeł.

5. Stylistyka tekstu akademickiego – intensywne ćwiczenia stylistyczne.

6. Spójność tekstu – ćwiczenia.

Metody dydaktyczne:

- Prezentacje wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych i materiałów własnych;

- Wspólne omówienie wybranych zagadnień;

- Intensywne ćwiczenia stylistyczne i w pisaniu (ze szczególnym uwzględnieniem eseju z cytowaniem źródeł).

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć (eseje lub ich fragmenty z cytowaniem źródeł). Prace pisemne przygotowywane na zajęciach oddawane są bezpośrednio po zakończeniu zajęć, a ich omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach.

Uwagi:

tekst akademicki, II rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z j. japonskim /sIs/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)