Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4 [02-FA-S1-TLX-PNJA4-4]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia 4,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4 [02-FA-S1-TLX-PNJA4-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia 4 [C4], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Ślęzak-Świat |
Literatura: |
Pozycje podstawowe: Arnaudet, Martin L. and Mary E. Barret. 1984. Approaches to Academic Reading and Writing. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall. Evans, Virginia. 2000. Successful Writing Proficiency. 2nd edition. Newbury: Express Publishing. Hamp-Lyons, Liz, and Ben Heasley. 1987. Study Writing. A Course in Written English for Academic and Professional Purposes. Cambridge: CUP. Jordan, R. 1999. Academic Writing Course. 3rd edition. Harlow: Longman. Macpherson, Robin. 1996. English for Writers and Translators. Warszawa: PWN. Macpherson, Robin. 2001. Advanced Written English. Warszawa: PWN. McCarthy, M., and F. O’Dell. 2008. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: CUP. Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic Writing for Graduate Students: A Course for Non-Native Speakers of English. Ann Arbor: University of Michigan Press Trzeciak, John, and S.E. Mackay. 1994. Study Skills for Academic Writing. New York: Prentice Hall. Wray, A., K. Trott and A Bloomer. 1998. Projects in Linguistics. London: Arnold. Literatura uzupełniająca: Bean, John S.,+ Richard Marius, and Harvey S. Weiner. 1985. The McGraw-Hill Self-Study College Workbook. New York: McGraw-Hill Book Company. Clyne, Michael. 1987. Cultural differences in the organization of academic texts. Journal of Pragmatics 11: 211-47. Duszak, Anna. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flower, Linda. 1979. Writer-based prose: A cognitive basis for problems in writing. College English 41: 1: 19—37. Flowerdew, John, and Matthew Peacock (eds.). 2001. Research Perspectives on English for Academic Purposes. Cambridge: CUP. Paltridge, Brian. 1997. Genre, Frames and Writing in Research Settings. Amsterdam: John Benjamins. Swales, John. 1990. Genre Analysis. English in Academic and Research Settings. Cambridge: Cambridge University Press. Turabian, Kate L. 1996. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. 6th edition. Chicago: University of Chicago Press. |
Zakres tematów: |
Język pisany a język mówiony 2. Zjawisko plagiatu i kompilacja. Etyczne problemy prowadzenia badań naukowych i rozpowszechniania ich wyników. 3. Prace źródłowe i krytyczne. Sposoby cytowania. Cytowanie w tekście i w przypisie. Dłuższe cytaty dosłowne i parafraza. Funkcja przypisów. Bibliografia a spis prac cytowanych. Ćwiczenia w parafrazowaniu z podawaniem źródeł. 4. Kompozycja akapitu z cytowaniem źródeł. 5. Stylistyka tekstu akademickiego – intensywne ćwiczenia stylistyczne. 6. Spójność tekstu – ćwiczenia. |
Metody dydaktyczne: |
- Prezentacje wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych i materiałów własnych; - Wspólne omówienie wybranych zagadnień; - Intensywne ćwiczenia stylistyczne i w pisaniu (ze szczególnym uwzględnieniem eseju z cytowaniem źródeł). |
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć (eseje lub ich fragmenty z cytowaniem źródeł). Prace pisemne przygotowywane na zajęciach oddawane są bezpośrednio po zakończeniu zajęć, a ich omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach. |
Uwagi: |
tekst akademicki, II rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z j. japonskim /sIs/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.