Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3]
semestr zimowy 2017/2018
lektorat,
grupa nr 15
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura podstawowa: English File Intermediate 3rd Edition, Oxford University Press 2013; English File Intermediate Workbook, Oxford University Press 2013; Kurs e-learningowy „eWorkbook B1”, platforma SPNJO (http://el.us.edu.pl/spnjo). Zakres: część “Semestr 3”. Literatura uzupełniająca: Oxford Word Skills. Intermediate, Oxford University Press 2008; Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate, Macmillan 2008; Kurs elearningowy „Kurs ogólny języka angielskiego na poziomie B1”, platforma projektu UPGOW (http://el.us.edu.pl/upgow); Kurs elearningowy „E-lektorat – język angielski”, platforma projektu UPGOW (http://el.us.edu.pl/upgow). Zakres: części „Sport and Healthy Food”, „Lifestyles”, “Past vs. Perfect Tenses”. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
• Wypowiadanie się na temat sportu i umiejętności sportowych, czytanie, słuchanie i opowiadanie o pracy sędziów sportowych i incydentach podczas wydarzeń sportowych i innych zdarzeniach (użycie czasów przeszłych: Past simple, past continuous, past perfect; rozwijanie zakresu leksykalnego na temat sportu). • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat okoliczności poznania przyjaciół, związków międzyludzkich, przyjaźni i korzystania z portali społecznościowych (rozwijanie słownictwa, użycie form usually i used to) • Praktyczne użycie języka sytuacyjnego (spotkanie przyjaciół; wyrażanie pozwolenia i prośby) • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat produkcji filmowej, sztuki filmowej i obejrzanych filmów (rozwijanie słownictwa z zakresu filmów; użycie strony biernej); pisanie recenzji. • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na tematy związane z wizerunkiem, ciałem i metamorfozie (użycie czasowników modalnych might, can’t, must w celu dedukowania faktów). |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. W ramach pracy własnej (30 godz.) student przygotowuje się do zajęć i do testów sprawdzających w oparciu o podręcznik English File 3rd ed. Intermediate wraz z zeszytem do ćwiczeń i literaturę obowiązkową; przygotowuje zalecone indywidualne i grupowe prace ustne i pisemne; przygotowuje ćwiczenia i aktywności z zeszytu do ćwiczeń oraz e-kursu „eWorkbook B1” i dodatkowo, nieobowiązkowo, korzysta z literatury uzupełniającej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena obejmuje opanowanie materiału językowego i nabycie sprawności w zakresie 4 podjednostek podręcznika English File 3rd Edition Intermediate (Sporting superstition, Love at Exit 19, Shot on Location, Judging by Appearances), zeszytu do ćwiczeń i części Semestr 3 kursu eWorkbook B1. Aktywny udział na zajęciach, zrealizowane wypowiedzi ustne i pisemne; zrealizowana zalecona praca własna, w tym wykonanie zadań i aktywności kursów e-learningowych; zaliczone 3 testy semestralne. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i większym skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i/lub za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1), - krótkich sprawdzianów (waga 1). Przyjęta skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Testy i sprawdziany zapowiedziane, z co najmniej 1 tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja rezultatów pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, kontrolowanie systematycznego opanowywania materiału językowego, weryfikacja rezultatów pracy studenta, w tym na platformie e-learningowej |
Uwagi: |
GRUPA ZAMKNIĘTA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.