Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2017/2018
lektorat,
grupa nr 15
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 10:10 - 11:40
sala 369-370 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Dellar,H., Walkley, A. 2014. Outcomes Upper Intermediate Student’s Book 2nd ed. London: NGL. Kurs e-learningowy “e-Workbook B2 Moduł 1” (el.us.edu.pl/spnjo) Maris, A. 2014. Outcomes Upper Intermediate Workbook 2nd Edition. London: NGL Gairns, R., Redman, S. 2008. Oxford Word Skills. Intermediate / Advanced. London: OUP. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate / Advanced. London: Macmillan. Brown,G.D. 2008. Professional English in Use. Law. Cambridge: CUP Kursy na platformie e-learningowej el.us.edu.pl/spnjo i el.us.edu.pl/upgow. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
1. Rozwinięcie zakresu leksyki związanej z pracą i zatrudnieniem (na przykład: „on-the-job training, to be made redundant, to hand in a notice, to delegate responsibility). Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego (użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego). 2. Wyrażanie przeczuć dotyczących przyszłości – do jakiego stopnia jesteśmy pewni, że coś się wydarzy (na przykład: „I doubt it,” „You’re bound to succeed,” „I might,” definitely, hopefully, probably). 3. Wypowiadanie się na temat wykształcenia i pierwszej pracy (użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego). Zastosowanie kolokacji czasownik-rzeczownik (na przykład: to see the benefits, to have a laugh, to set foot on, to put in a good word). 4. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji. Zastosowanie ustalonej struktury prezentacji oraz charakterystycznego słownictwa (na przykład: to consider, to focus on facts, to highlight, to sum up). 5. Wypowiadanie się na temat uroczystości rodzinnych i towarzyskich, z zastosowaniem słownictwa z zakresu tematu (na przykład: a get-together, a big do, a surprise party, to go clubbing). 6. Formułowanie wypowiedzi na temat wizji własnego życia w odległej przyszłości (użycie czasu Future Perfect). 7. Reakcje językowe w sytuacji planowania spotkania towarzyskiego: proponowanie alternatywnego czasu i miejsca spotkania (na przykład: „Can we make it earlier?” „Would ……. suit you?” „What day works for you?”). 8. Dyskusja na temat niezręcznych sytuacji na styku życia prywatnego i publicznego, na podstawie artykułu „From faux pas to front page news.” Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu. 9. Reakcje językowe w sytuacjach towarzyskich: rozpoczynanie i kończenie różnych rodzajów konwersacji. Rozwijanie umiejętności użycia zwrotów typu question tags jako pytań (ze wznoszącą intonacją) i potwierdzeń (z opadającą intonacją). Poszerzenie zakresu słownictwa z tematu (na przykład: to chat up someone, to turn up, to get stuck talking to someone, to pass the salt). 10. Dyskusja na temat doświadczeń i przeżyć w podróży, z zastosowaniem terminologii związanej z tematem (na przykład: backpacking, trekking, a guided tour, a river cruise). 11. Wypowiadanie się na temat problemów związanych z wypożyczaniem różnego rodzaju sprzętu (na przykład samochodu). Poszerzenie słownictwa związanego z tematem (na przykład: rental, deposit, insurance, small print, fuel-efficient, a £100 excess). 12. Reagowanie na wypowiedzi rozmówcy: wyrażanie zdziwienia i zaszokowania – powtórzenie zaskakującej informacji jako pytania i dodanie następnego pytania, czy komentarza (na przykład: „The price is £100.” „£100? I can’t afford it.”). 13. Rozmowa na temat podróży życia, na podstawie tekstów opisujących przeżycia w czasie podróży. Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu. Użycie rzeczowników niepoliczalnych. 14. Formułowanie wypowiedzi na temat doświadczeń związanych z jazdą samochodem, z zastosowaniem słownictwa z zakresu tematu (na przykład: to flash your lights, to overtake, to get cut up by someone, to get a fine and 3 points on your licence, to swerve to avoid something). Wypowiadanie się na temat komunikacji miejskiej 15. Formułowanie wypowiedzi emfatycznych: użycie „What ………….” oraz „The thing that………” do wyrażania emocjonalnego nastawienia do zjawisk. 16. Opisywanie symptomów chorobowych i reagowanie na informacje o problemach ze zdrowiem. Poszerzenie obszaru leksykalnego. Doskonalenie umiejętności przekazywania współczucia i życzeń: użycie trybu rozkazującego w uprzejmym przekazywaniu wiadomości (na przykład: „Send her my love,” „Give them my best regards,” „Give her a hug from me”). 17. Dyskusja na temat turystyki medycznej i problemów związanych z systemem ochrony zdrowia. Poszerzenie słownictwa z zakresu: części ciała i operacje. Rozwijanie umiejętności użycia określników (determiners) przed rzeczownikami (na przykład: a, the, each, every, much, many, a few, a little, none), do wskazywania, o które rzeczy czy osoby chodzi (na przykład: those shoes, these people, both patients, several accidents). 18. Formułowanie wypowiedzi na temat związku humoru ze zdrowiem, na podstawie tekstu „Just clowning around.” Zastosowanie terminologii związanej z badaniami naukowymi (na przykład: the study showed, the study provided evidence, to have a positive effect on something, to confirm hypotheses). Rozwijanie umiejętności opowiadania i rozumienia dowcipów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega stopień opanowania materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycia sprawności językowych określonych w treściach zajęć. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 2 testów sprawdzających gramatyczno-leksykalnych i 1 testu sprawdzającego sprawności językowe (waga 2), - z krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1), - z wypowiedzi ustnych i pisemnych (waga 1), - z realizacji kursu „e-Workbook B2 Moduł 1 (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki w formie krótkich testów, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI; Prawo - gr. A9(8)] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.