Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S] semestr zimowy 2017/2018
lektorat, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 121 (SALA RADY INS.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Radzięda
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

R.Pickering, Complete Biology for Cambridge IGCSE, Oxford 2015

E.de Chazal, S. McCarter, Oxford EAP, Oxford, 2016

Literatura uzupełniająca:

D.Dziuba, Environmental Issues, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013

M.Mann, Destination B2, Macmillan 2014

M.McCarthy & F.O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge 2008

M.Vince, FC Language Practice, Macmillan, 2011

J.Adds, E.Larkcom, Cell Biology and Genetics, Nelson 1996

Materiały własne lektora

Materiały ze źródeł internetowych, na przykład bbc.co.uk, khanacademy.org, youtube.com, actionbioscience.org,

Kurs e-learningowy na platformie SPNJO „English for Natural Sciences”

Zakres tematów:

1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: identyfikowanie typu informacji wizualnej ( na przykład pie chart, bar chart) , opisywanie wykresów z zastosowaniem poznanej terminologii ( na przykład illustrate, indicate, horizontal/vertical axis, exhibit activity) , wykorzystanie zdań względnych do precyzowania informacji.

2. Wypowiadanie się na temat struktury i mechanizmów działania enzymów ( catalyze substrate, active site, denatured, reversible inhibitors). Rozmowa o klasyfikacji enzymów oraz ich zastosowaniach w życiu codziennym na podstawie materiałów oryginalnych, na przykład w przemyśle spożywczym, chemicznym, w medycynie.

3. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnej: opisywanie efektywności enzymów na podstawie danych z wykresu liniowego.

4. Wprowadzenie leksyki związanej z tematyką szlaku metabolicznego ( ATP, glycolysis, oxidative phosphorylation, electron transport chain), na podstawie filmu „ATP& Respiration” ; opisywanie cyklu Krebsa i sposobów oddychania komórkowego ( pyruvic acid, mitochondrial matrix).

5. Dyskusja na temat mechanizmów ewolucji biologicznej na podstawie filmu „Islands that changed the world”, zastosowanie nazewnictwa gatunków powszechnych oraz endemicznych. Wprowadzenie leksyki związanej z tematem selekcji naturalnej ( inherited traits, offspring, continuous and discontinuous variation, genotype, phenotype)

6. Rozmowa o kontrowersjach dotyczących organizmów modyfikowanych genetycznie, na podstawie filmu „GMO – good or bad”, wykorzystanie leksyki związanej z tematem ( na przykład cross breeding, crop plants, genetically altered, plasmid, pest resistant, nutritional value, high yield) w grze fabularnej ( a role-play). Zastosowanie konstrukcji mowy zależnej.

7. Zapoznanie się z formami prezentacji naukowej: plakat naukowy. Przygotowanie i przedstawienie plakatu naukowego (na podstawie artykułów oryginalnych i przeglądowych o tematyce GMO).

8. Usystematyzowanie użycia przedrostków i przyrostków wykorzystywanych w naukach przyrodniczych (na podstawie kursu English for Natural Sciences na platformie Moodle).

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych. Przygotowanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych/ prac pisemnych (waga 1)

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1)

- z rezultatu pracy na platformie e-learningowej (waga 1)

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Do średniej wliczane są oceny niedostateczne.

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)