Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] semestr zimowy 2017/2018
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 12:45 - 14:15
sala 231
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Kluczka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Jones C., Bastow T., Jeffries A., New Inside Out Advanced, Student’s Book, Macmillan 2010

- Jones C., Hird J., Stannard R., New Inside Out Advanced, Workbook, Macmillan 2010

Literatura uzupełniająca:

- Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan 2003

- Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course Advanced, Oxford University Press 2015

- Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan)

1. Rozwijanie umiejętności prowadzenia konwersacji - relacjonowanie ostatnio odbytych rozmów z wykorzystaniem przymiotników określających konwersacje np. hilarious, one-sided; dyskutowanie na temat czynników wpływających na odbiór rozmowy jako przyjemnej lub frustrującej (stosowanie frazeologii z zakresu tematu).

2. Formułowanie opinii na temat różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami pod względem sposobu formułowania wypowiedzi.

3. Wypowiadanie się na temat wartości w życiu człowieka (np. sukces, osiągniecie, relacje społeczne); poszerzanie leksyki w ww. zakresie (słowotwórstwo).

4. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych (stosowanie kolokwializmów i rejestru języka nieformalnego).

5. Identyfikowanie różnego typu wyrażeń przysłówkowych i zmiany ich znaczenia w zależności od miejsca ich użycia w zdaniu.

6. Porównywanie użycia różnych form czasownikowych w zdaniu i tworzenie struktur w oparciu o ich aspekt dokonany i niedokonany („have been working”, „had done”).

7. Doskonalenie umiejętności rozpoczynania i podtrzymywania rozmów prowadzonych w języku formalnym i nieformalnym.

8. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „talk”.

9. Wypowiadanie się na temat jedzenia (stosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem) oraz kuchni różnych krajów (wykorzystywanie wyrażeń rzeczownikowych, przymiotników, zdań względnych, wyrażeń przyimkowych stosowanych w opisach).

10. Wyrażanie opinii na temat restauracji (szyk przymiotników w zdaniu, zmiana szyku w zdaniu dla uzyskania różnych efektów, np. podkreślenie znaczenia danej informacji – zastosowanie konstrukcji typu „fronting”).

11. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „taste”.

12. Reagowanie na różnego rodzaju kwestie podejmowane w konwersacji (zgadzanie lub niezgadzanie się z rozmówcą).

13. Redagowanie wypowiedzi – odpowiedź na list umieszczony w prasie (podzielanie lub zakwestionowanie opinii wyrażanych przez czytelnika).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Socjologia, Praca socjalna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)