Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
semestr zimowy 2017/2018
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 12:45 - 14:15
sala 231 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Jones C., Bastow T., Jeffries A., New Inside Out Advanced, Student’s Book, Macmillan 2010 - Jones C., Hird J., Stannard R., New Inside Out Advanced, Workbook, Macmillan 2010 Literatura uzupełniająca: - Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan 2003 - Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course Advanced, Oxford University Press 2015 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan) 1. Rozwijanie umiejętności prowadzenia konwersacji - relacjonowanie ostatnio odbytych rozmów z wykorzystaniem przymiotników określających konwersacje np. hilarious, one-sided; dyskutowanie na temat czynników wpływających na odbiór rozmowy jako przyjemnej lub frustrującej (stosowanie frazeologii z zakresu tematu). 2. Formułowanie opinii na temat różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami pod względem sposobu formułowania wypowiedzi. 3. Wypowiadanie się na temat wartości w życiu człowieka (np. sukces, osiągniecie, relacje społeczne); poszerzanie leksyki w ww. zakresie (słowotwórstwo). 4. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych (stosowanie kolokwializmów i rejestru języka nieformalnego). 5. Identyfikowanie różnego typu wyrażeń przysłówkowych i zmiany ich znaczenia w zależności od miejsca ich użycia w zdaniu. 6. Porównywanie użycia różnych form czasownikowych w zdaniu i tworzenie struktur w oparciu o ich aspekt dokonany i niedokonany („have been working”, „had done”). 7. Doskonalenie umiejętności rozpoczynania i podtrzymywania rozmów prowadzonych w języku formalnym i nieformalnym. 8. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „talk”. 9. Wypowiadanie się na temat jedzenia (stosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem) oraz kuchni różnych krajów (wykorzystywanie wyrażeń rzeczownikowych, przymiotników, zdań względnych, wyrażeń przyimkowych stosowanych w opisach). 10. Wyrażanie opinii na temat restauracji (szyk przymiotników w zdaniu, zmiana szyku w zdaniu dla uzyskania różnych efektów, np. podkreślenie znaczenia danej informacji – zastosowanie konstrukcji typu „fronting”). 11. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „taste”. 12. Reagowanie na różnego rodzaju kwestie podejmowane w konwersacji (zgadzanie lub niezgadzanie się z rozmówcą). 13. Redagowanie wypowiedzi – odpowiedź na list umieszczony w prasie (podzielanie lub zakwestionowanie opinii wyrażanych przez czytelnika). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Socjologia, Praca socjalna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.