Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] semestr zimowy 2017/2018
lektorat, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 14:50 - 16:20
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan):

1. Rozwijanie umiejętności prowadzenia konwersacji - relacjonowanie ostatnio odbytych rozmów z wykorzystaniem przymiotników określających konwersacje np. hilarious, one-sided; dyskutowanie na temat czynników wpływających na odbiór rozmowy jako przyjemnej lub frustrującej (stosowanie frazeologii z zakresu tematu np. on the same wavelength, butt in).

2. Formułowanie opinii na temat różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami pod względem sposobu formułowania wypowiedzi.

3. Wypowiadanie się na temat wartości w życiu człowiek (sukces, wartość, osiągniecie) i słowotwórstwo w oparciu o te wyrazów (np. valuable, succeed).

4. Tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących życia codziennego (stosowanie kolokwializmów i rejestru języka nieformalnego).

5. Identyfikowanie różnego typu wyrażeń przysłówkowych i zmiany ich znaczenia w zależności od miejsca ich użycia w zdaniu.

6. Porównywanie użycia różnych form czasownikowych w zdaniu i tworzenie struktur w oparciu o ich aspekt dokonany i niedokonany („have been working”, „had done”).

7. Doskonalenie umiejętności rozpoczynania i podtrzymywania rozmów prowadzonych w języku formalnym i nieformalnym.

8. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „talk”.

9. Wypowiadanie się na temat jedzenia (stosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem np. crunchy biscuits, convenience food) oraz kuchni różnych krajów (wykorzystywanie wyrażeń rzeczownikowych, przymiotników, zdań względnych, wyrażeń przyimkowych stosowanych w opisach).

10. Wyrażanie opinii na temat restauracji (szyk przymiotników w zdaniu, zmiana szyku w zdaniu dla uzyskania różnych efektów, np. podkreślenie znaczenia danej informacji – zastosowanie konstrukcji typu „fronting”).

11. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „taste”.

12. Reagowanie na różnego rodzaju kwestie podejmowane w rozmowach poprzez zgadzanie lub niezgadzanie się z rozmówcą (np. I suppose you’re right, That can’t be).

13. Redagowanie wypowiedzi – odpowiedź na list umieszczony w prasie (podzielanie lub zakwestionowanie opinii wyrażanych przez czytelnika).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych):30

Liczba godzin pracy własnej studenta:30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowym, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semester (umiejętnościowych I wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1),

- z krótkich testów leksykalnych (waga 1),

- z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)