Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
semestr zimowy 2017/2018
lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 12:45 - 14:15
sala 357 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Maria Stec |
Literatura: |
Obowiązkowa: „New Inside Out” Advanced, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2013 Uzupełniająca: Słowniki językowe i zasoby Internetu Słownik tematyczny języka angielskiego Podręczniki do nauki gramatyki na poziomie C1. „Advanced Language Practice”. M. Vince. Heinemann. „Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency”. R. Side, G. Wellman, Longman. „Advanced Listening and Speaking CAE”, K. Gude. Oxford. „Advanced Writing with English in Use CAE”. H. Cory. Oxford. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora z zakresu ESP. E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan): 1. Wypowiadania się na temat zwyczajów związanych z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy (stosownie wyrażeń frazeologicznych nawiązujących do tematu). 2. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie przyimków w zdaniach względnych). 3. Formułowanie i stosowanie rad dotyczących sposobów oszczędzania oraz negocjowania cen w trakcie zakupów. 4. Rozwinięcie zakresu słownictwa stosowanego podczas dokonywania zakupów w oparciu o kolokacje z wyrazami „cheap” i „expensive”. 5. Wypowiadanie się na temat ostatnich zakupów. 6. Relacjonowanie sposobów ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów w oparciu o tekst na temat organizacji Freecycle. 7. Formułowanie odpowiedzi na e-mail (przypomnienie zasad stosowanie przedimków określonych i nieokreślonych). 8. Improwizowanie rozmów odbywanych podczas negocjowania cen i dobijania targu (stosowanie funkcji językowych: zwracanie się z prośbą, składanie propozycji i wyrażania zgody). 9. Rozróżnianie odmian języka angielskiego (brytyjskiej i amerykańskiej) i stosowanie właściwej pisowni i leksyki dla danej odmiany (centre vs center; undergrund vs subway). 10. Wyrażanie opinii o pracy ludzkiego mózgu w oparciu o podane fakty oraz na temat gier logicznych. 11. Identyfikowanie wyrazów z negatywnymi konotacjami (np. decay, sensonrshop, sarcastic) i ich zastosowanie z zdaniach. 12. Wypowiadanie się doznaniach zmysłowych z zastosowaniem czasowników: „feel”, „taste”, „smell”, „hear” and „sense” wraz z uwzględnieniem różnych znaczeń wyrazów: „observe”, „recognise” oraz „see”. 13. Dyskutowanie o problemach związanych z posiadaniem zwierząt domowych w oparciu o tekst „The Canine Cruncher”. 14. Konstruowanie wypowiedzi z wykorzystanie imiesłowów czasu teraźniejszego i przeszłego (Seeing it, I …..; Encouraged to do it , I……; Having seen it, I….) 15. Wykorzystanie wyrażeń frazeologicznych w oparciu o wyraz „mind” w różnych sytuacjach np. wyrażanie prośby (np. Do you mind if…..) lub ostrzeżenia (Mind how you …) itp. 16. Reagowanie na prośby wyrażane w sposób nieformalny i formalny oraz formułowanie próśb w różnych rejestrach wypowiedzi ustnej. 17. Odpowiadanie na maile i odmawianie zawartym w nich prośbom. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 34 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (reading comprehension, vocabulary, grammar). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1) , - innych form pracy własnej studenta (np. projekty i prezentacje). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY; WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI; WYDZIAŁ RADIA I TELEWIZJI; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY; SZKOŁA ZARZĄDZANIA] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.