Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka psychopedagogiczna [12-OA-S1-8DP] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnostyka psychopedagogiczna [12-OA-S1-8DP]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 21
Prowadzący: Natalia Józefacka
Literatura:

a. Brzezińska „Psychologiczne portrety człowieka” 665-681

b. Psychologia akademicka, Strelau, Doliński tom 2. Str 23-30

a. Psychologia akademicka, Strelau, Doliński tom 2. Str 30-64

b. Suchańska, rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej 50-69

a. Metody badawcze w psychologii, Shaugnessy, Zechneisfer, GWP 2002, 101-140

b. Suchańska, rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej 194-251

a. Psychologia akademicka, Strelau, Doliński tom 2. Str 64-81

b. Wywiad psychologiczny, Stemplewska-Żakowicz, tom 1, Aneks

a. Suchańska, rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej, 70-142

a. Psychologia akademicka, Strelau, Doliński tom 2. Str 86-92

b. Metody badawcze w psychologii, Shaugnessy, Zechneisfer, GWP 2002, 59-75

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie, omówienie zagadnień i literatury

2. Diagnoza problemów rozwojowych

3. Podejścia w diagnozie, modele i rodzaje diagnozy.

4. Obserwacja; rodzaje obserwacji. Istota i przedmiot obserwacji swobodnej. Analiza, interpretacja i wykorzystanie danych z obserwacji.

5. Obserwacja – ćwiczenia na Sali, zadanie obserwacja filmu

7. Wprowadzenie do wywiadu

8. Wywiad; klasyfikacje wywiad, charakterystyka porównawcza wywiadu ustrukturalizowanego, częściowo ustrukturalizowanego i swobodnego.

9. Metody diagnozy psychologicznej: pojęcie pomiaru w psychologii, definicja testu psychologicznego i jego charakterystyka: trafność, rzetelność, obiektywność, standaryzacja, błąd pomiaru . Klasyfikacja testów i przykłady ich wykorzystania w diagnozie pedagogicznej i psychologicznej.

10. Etyka w diagnozie

Metody dydaktyczne:

warsztat, konwersatorium

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)