Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy edukacji wielo- i miedzykulturowej 12-PE-ZTP-S1-2PEWM
semestr zimowy 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy edukacji wielo- i miedzykulturowej 12-PE-ZTP-S1-2PEWM
Zajęcia semestr zimowy 2017/2018 (2017/2018Z) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 13
Prowadzący: Alina Szczurek-Boruta
Literatura:

Kossak-Główczewski K., Kożyczkowska A.: Wielokulturowość. Między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową. Dylematy i konteksty tożsamościowe. Kraków 2015

Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Suchodolska J. (red.): Pedagogika międzykulturowa wobec wykluczenia społecznego i edukacyjnego. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2011.

Lewowicki T., Suchodolska J. (red.), Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych. Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej wielo- i międzykulturowej (materiały dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych). Kraków 2011.

Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Ogniewjuk W., Sysojewa S. (red.): Wielokulturowość i edukacja. Warszawa – Cieszyn – Kijów 2014

Nikitorowicz J.: Edukacja regionalna i międzykulturowa. Warszawa 2009.

Nikitorowicz J.: Kreowanie tożsamości dziecka. Gdańsk 2005.

Nikitorowicz J.: Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości. (w druku)

Nikitorowicz J., Muszyńska J., Boćwińska-Kiluk B. (red.): Od wielokulturowości miejsca do międzykulturowości relacji społecznych. Współczesne strategie kreowania przestrzeni życia jednostki, Warszawa 2014

Nikitorowicz J., Młynarczuk-Sokołowska A., Urszula Namiotko U. Edukacja w warunkach wielokulturowości. Konteksty społeczno-metodyczne. Gdańsk 2017

Melosik Z.: Teoria i praktyka edukacji wielokulturowej. Kraków 2007.

Miluska J., Psychologia społeczno-kulturowego pogranicza. Wstęp do koncepcji i badań. Szczecin 2016

Sobecki M. Komunikacja międzykulturowa. Warszawa 2016.

Szczurek-Boruta A.: Edukacja i odkrywanie tożsamości w warunkach wielokulturowości – szkice pedagogiczne. Cieszyn-Kraków 2007.

Szczurek-Boruta A., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Poza paradygmaty pedagogiki. Pedagogika międzykulturowa. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2012.

Zakres tematów:

1-2. Zróżnicowanie kulturowe współczesnych społeczeństw i uwrażliwianie kulturowe.

3-4. Podstawowa aparatura pojęciowa.

5-6. Edukacja wobec problemów związanych z wielokulturowością.

7-8. Wielopłaszczyznowa i ustawicznie kreująca się tożsamość zadaniem dla edukacyjnym.

9-10. Dziecko w placówkach oświatowych – poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu, narodu, Europy.

11-12. Teoria i praktyka badań międzykulturowych. Dylematy metodologiczne.

13-14. Modele edukacji wielokulturowej i międzykulturowej w Polsce i na świecie.

15. Wyrównywanie szans edukacyjnych - zaniedbane obszary działań edukacyjnych .

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne jak w opisie modułu.

Praca studenta.

Studiowanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej zalecanej w module. Przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu.

Uwagi:

prof.dr hab. A. Szczurek-Boruta

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.