Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.1] semestr zimowy 2017/2018
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:10 - 12:40
sala 339
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Małgorzata Bronder
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Podręcznik „DaF kompakt B1“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

Literatura uzupełniająca:

- Materiały przygotowane przez prowadzącego

- Dreyer, Schmitt „ Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik“, wyd.Hueber

- M.Fidyk, T.Skup-Stundis, S.Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN

- Strony internetowe: www.goethe.de, www.dw.de, www.focus.de

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 19-20 podręcznika podstawowego.( DaF kompakt B1)

1. Liechtenstein - zebranie i przedstawienie w formie opowiadania informacji o kraju i jego systemie politycznym;

2. Przygotowania do podróży - załatwianie formalności na dworcu, lotnisku i w biurze podróży, porównywanie ofert turystycznych;

3. Formułowanie uprzejmych propozycji, rad oraz pytań związanych z tematyką podróży i życia w nowym środowisku, reagowanie w sytuacjach trudnych;

4. Rozumienie i przeprowadzanie oficjalnych i prywatnych rozmów telefonicznych, rozumienie komunikatów na dworcu i lotnisku;

5. Pisanie oficjalnych listów np.: potwierdzenie lub odwołanie rezerwacji, skarg do biura podróży lub linii lotniczych;

6. Ustny i pisemny opis przeżyć i doświadczeń z podróży oraz życia w nowym otoczeniu obcojęzycznym; (opowiadanie, list)

Projekt: ustna prezentacja krajów niemieckojęzycznych w formie pracy grupowej (zespoły dwuosobowe)

Gramatyka: tryb przypuszczający (Konjunktiv II) czasowników modalnych oraz czasowników „haben” i „sein”, stopniowanie przymiotników – stopień wyższy i najwyższy w formie przydawki , zdania z zaimkiem względnym „wo” (w tekstach czytanych i pisanych)

7. Opowiadanie o wypadku samochodowym z perspektywy świadka;

8. Opis obrażeń i podstawowe słownictwo z zakresu udzielania pierwszej pomocy;

9. Prowadzenie rozmów z policją i towarzystwem ubezpieczeniowym na temat wypadku;

10. Nazywanie części samochodu i opis szkód;

11.Wypełnianie formularzy np. formularza ubezpieczeniowego o szkodach, formularza zgłoszenia wypadku dla policji, formularza w szpitalu;

12. Pisemne formułowanie zwięzłej i rzeczowej relacji z wypadku, analiza i interpretacja statystyk wypadkowych;

Gramatyka: strona bierna w czasie przeszłym Perfekt , strona bierna z czasownikami modalnymi w czasie Präsens i Präteritum, strona bierna z czasownikiem „sein”

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta.

Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji).

Praca własna studenta - 30 godzin - praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- z innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania;

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna;

WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo, przedsiębiorczość;

WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)