Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zaburzenia rozwoju i zachowania dzieci i młodzieży 12-PE-AR-S1-4ZRZ
semestr letni 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Zaburzenia rozwoju i zachowania dzieci i młodzieży 12-PE-AR-S1-4ZRZ
Zajęcia semestr letni 2017/2018 (2017/2018L) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 13
Prowadzący: Szymon Godawa
Literatura:

• Carson, R. C., Butcher, J. N., Mineka, S., Psychologia zaburzeń. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011.

• Seligman M., Walker E., Rosenhan D., Psychopatologia. Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2001.

• Sęk H. (red.), Psychologia kliniczna. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2006.

• Cierpiałkowska L., Psychopatologia. Wydawnictwo naukowe Scholar 2012.

• Jarosz M. (red.), Podstawy psychiatrii. PZWL, Warszawa 1988.

• Jablow M., Na bakier z jedzeniem. Wydawnictwo GWP, 1998.

• Abraham S., Llewelyn-Jones D., Bulimia i anoreksja. Prószyński i S-ka, 2001.

• Sheldon H. Preskorn, Depresja-postępowanie w lecznictwie otwartym. Podręcznik dla lekarzy praktyków. Wydawnictwo TRIANGULUM, Wrocław 2004.

• Santorski J. (red.), Depresja, esencja i ciało. Wydawnictwo Santorski&Co, 1992.

• Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10 (1997). Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Kraków: Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne “Vesalius”.

• Jaroszyński J., Zespoły zaburzeń psychicznych. Instytut Psychiatrii i Neurologii, 1994.

• Michael I. Levi, Zarys psychiatrii. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2010.

Zakres tematów:

1. Pojęcie zaburzenia, teorie i typologie zaburzeń.

2. Zaburzenia wieku dziecięcego - etiopatogeneza, symptomatyka, leczenie i profilaktyka.

3. Zaburzenia psychiczne u młodzieży - etiopatogeneza, symptomatyka, leczenie i profilaktyka.

Metody dydaktyczne:

Wykład interaktywny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny złożony z 5 pytań o charakterze otwartym.

Kryteria oceny z egzaminu:

5 - 91 – 100%

4,5 - 81 – 90 %

4 - 71 – 80 %

3,5 - 61 – 70 %

3 - 51 – 60 %

2 - poniżej 51%

Uwagi:

dr Sz. Godawa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.