Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i metody pracy z osobami z autyzmem i zespołem Aspergera [12-OA-N1-17DZA] semestr zimowy 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza i metody pracy z osobami z autyzmem i zespołem Aspergera [12-OA-N1-17DZA]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Szymon Godawa
Literatura:

• Attwood T., Hénault I., Dubin N.: Seksualność osób z autyzmem w kontekście prawnym, Wydawnictwo HARMONIA,

Gdańsk2015

• Bluestone J.: Materia AUTYZMU. Łączenie wątków w spójna teorię, Fundacja Rozwiązać Autyzm, Warszawa 2015

• Charbicka M.: Dziecko z zespołem Aspergera, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015

• Dąbrowska- Kaczorek M., Sundberg M.L., MIchael J.: „Okiem lekarza i psychoterapeuty. Korzyści dla dzieci

z autyzmem, wynikające z analizy zachowania werbalnego Skindera, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa

2015

• Dąbrowska- Kaczorek M., Szewczuk-Bogusławska M., Wasilewska E., Gorzelak P., Trzebiatowska I.A.: Jeśli nie zespół

Aspergera, to co?, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2015

• Fields-Meyer T., Prizant B. M.: Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm, Wydawnictwo Uniwersytetu

Jagiellońskiego, Kraków 2017

• Gerland G.: Prawdziwy człowiek. Osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie. Wolters Kluwer S.A.,

Warszawa 2015

• Grandin T., Moore D.: Kochaj i pomóż dorosnąć. Jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie,

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017

• Grandin T., Panek R.: Mózg autystyczny. Podróż w głąb niezwykłych umysłów, Copernicus Center Press Sp. z o.o.,

Kraków 2016

• Hénault I.: Zespół Aspergera a seksualność. Od dojrzewania poprzez dorosłość, Wydawnictwo HARMONIA,

Gdańsk2015

• Higashida N.: Dlaczego podskakuję, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2015

• Kaczmarek B. B., , Wojciechowska A.: Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się

w edukacji osób z autyzmem, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2015 Kraków

• Kauffman R. K.: Autyzm przełom w podejściu. Program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie,

Wydawnictwo Vivante, 2016

• Kozdroń A.: Wychowanie przez zabawę. Projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży,

Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015

• Kozdroń A.: Zespół Aspergera. Zrozumieć aby pomóc, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015

• Maniecka M.: Pokaż mi mój mały świat. Historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy

i niedosłuchem, Wydawnictwo HARMONIA, Gdańsk 2016

• McClannahan L. E., Krantz P. J.: Plany aktywności dla dzieci z autyzmem. Uczenie samodzielności, Instytut

Wspomagania Rozwoju Dziecka, Gdańsk 2016

• Naoki H.: Dlaczego podskakuję, Wydawnictwo W.A.B, Warszawa 2015

• Nason B.: Porozmawiajmy o autyzmie. Przewodnik dla rodziców i specjalistów, Wydawnictwo Uniwersytetu

Jagiellońskiego, Kraków 2017

• Attwood T.: Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik, Wydawnictwo HARMONIA , Gdańsk 2013

• Cytowska B., Wilczura B. (red.nauk.): Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Konteksty diagnostyczne i terapeutyczne,

• Pisula E., Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej, GWP, Gdańska 2012

• Winczura B. (red.): Autyzm. Na granicy zrozumienia, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2010, wyd. II

• Pietras T., Witusik A., Gałecki P.: Autyzm-epidemiologia, diagnoza i terapia, Wydawnictwo Continuo, Wrocław 2010

Zakres tematów:

Epidemiologia autyzmu, Autyzm – pozycja nozologiczna, charakterystyka kliniczna i diagnoza, Zaburzenia psychiczne w autyzmie.

Psychologiczne koncepcje rozwoju autyzmu

Badania psychologiczne w autyzmie

Diagnoza funkcjonalna osób z autyzmem

Diagnoza nozologicznaosób z autyzmem

Trudności w badaniu internistycznym u pacjentów z upośledzeniem umysłowym i autyzmem

wprowadzenie do metod terapeutycznych, doktryna terapii

Leczenie farmakologiczne autyzmu

Zarys terapii pedagogicznej dzieci z autyzmem

Terapia rodziny z dzieckiem autystycznym

Terapia dziecka z zachowaniami autystycznymi

Edukacja dziecka autystycznego

Alternatywne metody wsparcia rozwoju osób z autyzmem

Metody dydaktyczne:

Wykład interaktywny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny złożony z 5 pytań i zadań o charakterze otwartym.

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)