Seminarium dyplomowe [12-PE-ZTP-S1-7SD.3]
semestr letni 2017/2018
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [12-PE-ZTP-S1-7SD.3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | 4 |
Prowadzący: | Małgorzata Zalewska-Bujak |
Literatura: |
1. Babbie E., Podstawy badań społecznych. Warszawa 2009, PWN 2. Bocheński J.M., Współczesne metody myślenia. Poznań 1992, ,,W drodze” 3. Dykcik W.,(red.). Pedagogika specjalna. Poznań 2011, Wyd. UAM 4. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotowywać prace dyplomową lub doktorską. Kraków 1998, Universitas 5. Kargulowa A., O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. Warszawa 2004, PWN 6. Kargulowa A., Poradnictwo. Kontynuacja dyskursu. Warszawa 2011, PWN 7. Kotarbiński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. Warszawa 2002 8. Krąpiec M.A., Język i świat realny. Lublin 1985, RW KUL 9. Metody badań jakościowych, T.1-2. Red.nauk Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln. Warszawa 2010, PWN 10. Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna. Warszawa 2009, PWN 11. Nowak S., Metodologia badań społecznych. Warszawa 2011, PWN 12. Pawłowski T., Tworzenie pojęć w naukach humanistycznych. Warszawa 1986, PWN 13. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 2001, Wyd. Akad. ,,Żak” 14. Pilch T., Lepalczyk J., (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie. Warszawa 1995, Wyd. Akad. ,,Żak” 15. Sęk H., (red.). Społeczna psychologia kliniczna. Warszawa 2000. PWN 16. Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 2001. Wyd. WSPS 17. Wroczyński R., Edukacja permanentna. Problemy – perspektywy. Warszawa 1976, PWN |
Zakres tematów: |
I. Wyszukiwanie informacji, bazy danych, tworzenie repozytoriów, google schoolar. a) wymagania odnoszące się do formy pracy b) wymagania na Uniwersytecie Śląskim uwagi techniczne, skład pracy, niezbędne elementy. II. Ogólne zasady, założenia, problematyka, realizacja badań i struktura pracy licencjackiej. III. Ilościowa i jakościowa metodologia badań pedagogicznych. Określenie tematu badań, przedmiotu badań, sformułowanie problemów badawczych i hipotez, kryteriów zmiennych i wskaźników, zakresu i zasięgu badań, zastosowanie metod badawczych, sposobów opracowania zgromadzonego materiału badawczego i interpretacja wyników badań. IV. Zasady pisania pracy licencjackiej, układ treści, definicje, przypisy, bibliografia. |
Metody dydaktyczne: |
dialog i dyskurs w procesie przygotowania pracy licencjackiej, elementy wykładu, prezentacje fragmentów prac 25 stron na semestr. |
Metody i kryteria oceniania: |
średnia ocen poszczególnych etapów przygotowania pracy licencjackiej minimum 25 stron na semestr. |
Uwagi: |
dr M. Zalewska-Bujak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.