Dydaktyka pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-LOG-S1-DPZU]
semestr letni 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na I i II etapie edukacyjnym [02-KP-LOG-S1-DPZU] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Danuta Krzyżyk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
I. Czajkowska, K. Herda, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole, Warszawa 1996. T. Danielewicz, A. Koźmińska, J. Magnuska, Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych. Warszawa 1975. T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępowska, Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Poradnik nauczyciela-reedukatora, Warszawa 1984. W. Hemmerling, Zabawy w nauczaniu początkowym, Warszawa 1990. B. Kaja, Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 2001. A. Olechowska, Specjalne potrzeby edukacyjne, Warszawa 2016. Problemy pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi, red. M. Bolechowska, Katowice 1980. M. Szurniak, Podstawy reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 1987. Terapia pedagogiczna. T. 1.: Wybrane zagadnienia, red. nauk. E. M. Skorek, Kraków 2004. Terapia pedagogiczna. T. 2.: Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć, red. nauk. E. M. Skorek, Kraków 2005 J. Thompson, Specjalne potrzeby edukacyjne, Warszawa 2013. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Organizacja pracy korekcyjno-kompensacyjnej. 2. Kwalifikowanie na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. 3. Tok jednostki metodycznej zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, ogniwa jednostki zajęciowej. 4. Rodzaje działań terapeutycznych. 5. Zakres ćwiczeń. 6. Materiał do ćwiczeń: ćwiczenia na materiale nieliterowym i ćwiczenia na materiale literowo-słownym. 7. Zasady pracy. 8. Aspekty oddziaływań. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, pokaz. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium końcowe: kolokwium pisemne – złożone z zadań o charakterze praktycznym i teoretycznym; oceniane zgodnie z tradycyjną skalą ocen (2–5); zadania będą nawiązywać do tematyki zajęć i materiału omówionego w trakcie ćwiczeń, a także do zalecanej lektury; warunkiem zaliczenia jest zdobycie 60% punktów; test na ocenę niedostateczną musi zostać ponownie napisany. Czas przeznaczony na napisanie kolokwium: 45 minut. Termin: ostatnie zajęcia; wyniki: tydzień później. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
4 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowe - specj.logop. Praca własna Studentów: samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i usystematyzowanie materiału przedstawionego na wykładach (45 godzin). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.