Seminarium magisterskie [12-PA-NI-N2-41S.2]
semestr zimowy 2017/2018
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [12-PA-NI-N2-41S.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | 4 |
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek |
Literatura: |
Literatura: Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar. Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP. Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN. Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W: Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo Episteme, 507-517 Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W. Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa |
Zakres tematów: |
Omówienie elementów metodologii badań własnych w kontekście wybranych tematów prac: - cel i przedmiot badań, - problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki, - metody, techniki, narzędzia badawcze, - dobór grupy badanej. |
Metody dydaktyczne: |
metody podające, metoda projektu indywidualnego, metody aktywizujące, praca z tekstem |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie fragmentu pracy magisterskiej zgodnie z tematyka seminarium. |
Uwagi: |
dr Ilona Fajfer-Kruczek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.