Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [12-PE-S2-4PIPZ]
semestr letni 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [12-PE-S2-4PIPZ] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 40 |
Limit miejsc: | 40 |
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman |
Strona domowa grupy: | http://www.us.edu.pl |
Literatura: |
Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011. Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998. Piechaczek-Ogierman G.: Postawy zdrowotne uczniów i ich socjokulturowe uwarunkowania. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009. Szewczyk T.: Pedagogika zdrowia. W: B. Śliwerski (red): Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3, GWP, Gdańsk 2006. Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997. Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. Woynarowska B.,Edukacja zdrowotna w podstawie programowej kształcenia ogólnego, jako fundament dla szkolnego programu profilaktykiOśrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa Woynarowska B. (red): Organizacja i realizacja.Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli szkół podstawowych.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2012 |
Zakres tematów: |
1. Zdrowie w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. 2-3. Profilaktyka i promocja zdrowia - inspirowanie do zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju oraz kształtowanie postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych. 4. Choroby cywilizacyjne – etiologia, objawy i zapobieganie. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia pisemnego testu zaliczeniowego na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu. Pytania testowe: jednokrotnej i wielokrotnej odpowiedzi oraz pytania otwarte. Czas: 30 minut. |
Uwagi: |
ZEWiWP,RzEM,WPWS,OWzTP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.