Warsztat umiejętności interpersonalnych [12-PE-OT-S2-WUI]
semestr letni 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Warsztat umiejętności interpersonalnych [12-PE-OT-S2-WUI] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | 12 |
Prowadzący: | Katarzyna Jas |
Literatura: |
1. Z. Zaborowski: Trening interpersonalny. Warszawa 1997, Wydawnictwo Naukowe Scholar. 2. K. Jedliński, L. Golińska, M. Karczewska, D. Łabędź, T. Ossowska, H. Szczepańska(red.): Trening interpersonalny. Warszawa 2000, Intra. 3. L. Kupaj, W. Krysa: Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela. Warszawa 2015, Wolters Kluwer SA. 4. A. Majewska-Gałęziak (red.): Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych. Katowice 1998, Śląsk. 5. K. Geldard, D. Geldard: Budowanie relacji w pracy z dziećmi młodzieżą i rodzicami. Warszawa 2009, Parpamedia. 6. P. Rosinski: Coaching międzykulturowy. Wyd. New Dawn. Waszawa 2011. 7. D. Goleman: Inteligencja eocjonalna w praktyce. Media Rodzina. M. Leary: Wywieranie wrażenia na innych.O sztuce prezentacji. GWP, Gdańsk 1999. 1. Chybicka A. Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe. Kraków 2006. „Impuls”. 2. Fuchs B.: Gry i zabawy na dobry klimat w grupie. Kielce 1999.Jedność. 3. Gade E.G, Listing T. Skuteczne prowadzenie grupy. Kraków 2005. WAM. 4. Kożusznik B.: Psychologia zespołu pracowniczego. Katowice 2002. UŚ. 5. de Robertis C., Pascal H.: Postępowanie metodyczne w pracy socjalnej z grupami i ze społecznościami. Warszawa 1997, "Interart". 6. Geldard K., Geldard D.: Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. Przewodnik dla psychologów, pedagogów i pracowników socjalnych. Gdańsk 2005.GWP. 7. Olster C. K.: Grupy. Poznań 2002, Zysk i Spółka Wydaw. 8. Vopel K. W.: Poradnik dla prowadzących grupy. Kielce 1999. Jedność |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne, przedstawienie przebiegu weryfikacji 2.Umiejętności interpersonalne, warsztaty interpersonalne - wybrane zagadnienia 3. Grupa – charakterystyka grupy, wyjaśnienie podstawowych pojęć i podstawowe obszary związane z funkcjonowaniem grup. Rodzaje grup. 4. Etapy tworzenia się grupy i fazy rozwoju grupy 5.Rola osoby prowadzącej grupę oraz warsztaty 6-7. Wypalenie zawodowe jak przeciwdziałać 8-9. Techniki NLP 10-11. Jak budować poczucie własnej wartości? 12-13. Coaching międzykulturowy – w jakich sytuacjach go stosować? 14-15. Zarządzanie czasem i zarządzenie sobą w czasie. 16-17. Konflikty konfrontacja z problemami. 18-19. Inteligencja emocjonalna w praktyce. 20-21. Planowanie kariery. Organizacja swojej pracy. 22-23. Delegowanie zadań. 24-25. Budowanie relacji w rodzinie. Budowanie zdrowych relacji z innymi ludźmi 26-27. Efektywna nauka. 28-29. Prowadzenie prezentacji, wystąpienia publiczne. 30. Zaliczenie |
Metody dydaktyczne: |
warsztatowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Student w przygotowanym przez siebie projekcie wykazuje się znajomością problematyki określonej w temacie. Projekt powinien być zdany na piśmie. Praktyczna realizacja części zaprojektowanych zajęć. Student powinien korzystać z podanej literatury oraz z innych źródeł, prezentować ciekawe ujęcia i przykłady odnoszące się do pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej w grupie i z grupą. Wartość merytoryczna projektu: konstrukcja scenariusza, dobór ciekawych i odpowiednich technik, uzasadnienie doboru, przebieg zajęć dostosowany do określonej grupy, wartościowe pomoce dydaktyczne. Przygotowanie projektu (scenariusza zajęć cyklicznych w wersji papierowej z zakresu umiejętności interpersonalnych, dla określonej grupy (z uwzględnieniem różnorodności wiekowej i losowo wybranej tematyki), z zastosowaniem pracy grupowej i zróżnicowanych metod i technik. Aktywny udział w zajęciach, podejmowanie dyskusji, udział w ćwiczeniach. Sprawdzenie czy student potrafi jasno, precyzyjnie i logicznie formułować swoje opinie, sądy, czy chętnie podejmuje działania zespołowe oraz czy potrafi aktywnie słuchać i podejmować wspólne decyzje oraz przyjmować różne role w zespole. Sprawdzenie czy student potrafi jasno, precyzyjnie i logicznie formułować swoje opinie, sądy, czy chętnie podejmuje działania zespołowe oraz czy potrafi aktywnie słuchać i podejmować wspólne decyzje oraz przyjmować różne role w zespole. Ocena umiejętności konstruowania opinii, uzasadnień na tematy dotyczące pracy z grupą Ocena umiejętności planowania i realizacji działań w grupie. Ocena umiejętności pracy w zespole. Przeprowadzenie elementów projektu w ramach zajęć. |
Uwagi: |
RzEM |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.