Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat umiejętności interpersonalnych [12-PE-OT-S2-WUI] semestr letni 2017/2018
Konwersatorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat umiejętności interpersonalnych [12-PE-OT-S2-WUI]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Katarzyna Jas
Literatura:

1. Z. Zaborowski: Trening interpersonalny. Warszawa 1997, Wydawnictwo Naukowe Scholar.

2. K. Jedliński, L. Golińska, M. Karczewska, D. Łabędź, T. Ossowska, H. Szczepańska(red.): Trening interpersonalny. Warszawa 2000, Intra.

3. L. Kupaj, W. Krysa: Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela. Warszawa 2015, Wolters Kluwer SA.

4. A. Majewska-Gałęziak (red.): Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych. Katowice 1998, Śląsk.

5. K. Geldard, D. Geldard: Budowanie relacji w pracy z dziećmi młodzieżą i rodzicami. Warszawa 2009, Parpamedia.

6. P. Rosinski: Coaching międzykulturowy. Wyd. New Dawn. Waszawa 2011.

7. D. Goleman: Inteligencja eocjonalna w praktyce. Media Rodzina.

M. Leary: Wywieranie wrażenia na innych.O sztuce prezentacji. GWP, Gdańsk 1999.

1. Chybicka A. Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe. Kraków 2006. „Impuls”.

2. Fuchs B.: Gry i zabawy na dobry klimat w grupie. Kielce 1999.Jedność.

3. Gade E.G, Listing T. Skuteczne prowadzenie grupy. Kraków 2005. WAM.

4. Kożusznik B.: Psychologia zespołu pracowniczego. Katowice 2002. UŚ.

5. de Robertis C., Pascal H.: Postępowanie metodyczne w pracy socjalnej z grupami i ze społecznościami. Warszawa 1997, "Interart".

6. Geldard K., Geldard D.: Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. Przewodnik dla psychologów, pedagogów i pracowników socjalnych. Gdańsk 2005.GWP.

7. Olster C. K.: Grupy. Poznań 2002, Zysk i Spółka Wydaw.

8. Vopel K. W.: Poradnik dla prowadzących grupy. Kielce 1999. Jedność

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne, przedstawienie przebiegu weryfikacji

2.Umiejętności interpersonalne, warsztaty interpersonalne - wybrane zagadnienia

3. Grupa – charakterystyka grupy, wyjaśnienie podstawowych pojęć i podstawowe obszary związane z funkcjonowaniem grup. Rodzaje grup.

4. Etapy tworzenia się grupy i fazy rozwoju grupy

5.Rola osoby prowadzącej grupę oraz warsztaty

6-7. Wypalenie zawodowe jak przeciwdziałać

8-9. Techniki NLP

10-11. Jak budować poczucie własnej wartości?

12-13. Coaching międzykulturowy – w jakich sytuacjach go stosować?

14-15. Zarządzanie czasem i zarządzenie sobą w czasie.

16-17. Konflikty konfrontacja z problemami.

18-19. Inteligencja emocjonalna w praktyce.

20-21. Planowanie kariery. Organizacja swojej pracy.

22-23. Delegowanie zadań.

24-25. Budowanie relacji w rodzinie. Budowanie zdrowych relacji z innymi ludźmi

26-27. Efektywna nauka.

28-29. Prowadzenie prezentacji, wystąpienia publiczne.

30. Zaliczenie

Metody dydaktyczne:

warsztatowe

Metody i kryteria oceniania:

Student w przygotowanym przez siebie projekcie wykazuje się znajomością problematyki określonej w temacie. Projekt powinien być zdany na piśmie. Praktyczna realizacja części zaprojektowanych zajęć. Student powinien korzystać z podanej literatury oraz z innych źródeł, prezentować ciekawe ujęcia i przykłady odnoszące się do pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej w grupie i z grupą.

Wartość merytoryczna projektu: konstrukcja scenariusza, dobór ciekawych i odpowiednich technik, uzasadnienie doboru, przebieg zajęć dostosowany do określonej grupy, wartościowe pomoce dydaktyczne.

Przygotowanie projektu (scenariusza zajęć cyklicznych w wersji papierowej z zakresu umiejętności interpersonalnych, dla określonej grupy (z uwzględnieniem różnorodności wiekowej i losowo wybranej tematyki), z zastosowaniem pracy grupowej i zróżnicowanych metod i technik.

Aktywny udział w zajęciach, podejmowanie dyskusji, udział w ćwiczeniach. Sprawdzenie czy student potrafi jasno, precyzyjnie i logicznie formułować swoje opinie, sądy, czy chętnie podejmuje działania zespołowe oraz czy potrafi aktywnie słuchać i podejmować wspólne decyzje oraz przyjmować różne role w zespole.

Sprawdzenie czy student potrafi jasno, precyzyjnie i logicznie formułować swoje opinie, sądy, czy chętnie podejmuje działania zespołowe oraz czy potrafi aktywnie słuchać i podejmować wspólne decyzje oraz przyjmować różne role w zespole.

Ocena umiejętności konstruowania opinii, uzasadnień na tematy dotyczące pracy z grupą

Ocena umiejętności planowania i realizacji działań w grupie.

Ocena umiejętności pracy w zespole.

Przeprowadzenie elementów projektu w ramach zajęć.

Uwagi:

RzEM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)