Podstawy terapii pedagogicznej 12-PE-ZTP-N2-2PTP
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Podstawy terapii pedagogicznej 12-PE-ZTP-N2-2PTP | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2017/2018 (2017/2018Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 35 | |||
Limit miejsc: | 20 | |||
Prowadzący: | Natalia Ruman | |||
Literatura: |
Literatura: Balejko A., Zińczuk M. (red.): Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce. Białystok 2006, Wydawnictwo „Logopeda Radzi”. Cytowska B., Winczura B. (red.): Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Kraków 2006, “IMPULS Czeredecka B.: Analiza pedagogiczna zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży. Warszawa 2003 Dąbrowska-Jabłońska M.(red.): Terapia dzieci i młodzieży: metody i techniki pracy psychopedagogicznej. Kraków Dąbrowska M., Rozesłaniec M.: Korygowanie zaburzeń zachowania u dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjometrycznej. Toruń 2004 Gładyszewska - Cylulko J. : Wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych poprzez wizualizację i inne techniki arteterapii. Kraków 2007 Kaja B.: Metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagające rozwój dziecka. Bydgoszcz 1995 Konieczna E.J. : Arteterapia w teorii i praktyce. Kraków 2003, “IMPULS”. Molicka M. : Bajkoterapia jako rodzaj biblioterapii w procesie budowania zasobów osobistych i terapii., „Bliżej Przedszkola” 2008, nr 8. Sawicka K. (red.): Rozwój autokontroli emocjonalnej: program socjoterapii dzieci agresywnych. Warszawa 1993 Stadnicka J.: Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową. Warszawa 1998, WSiP. Włodek-Chronowska J.(red.): Terapia pedagogiczna. Kraków 2000 |
|||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie w terapię pedagogiczną Programy psychoterapeutyczne Programy psychokorekcyjne Programy psychodydaktyczne Programy ogólnorozwojowe |
|||
Metody dydaktyczne: |
Pogadanka, prezentacja multimedialna |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: - Kolokwium 60% - praca pisemna, indywidualna diagnoza ucznia 40% przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) |
|||
Uwagi: |
ZEWiTP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.