Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika społeczna [12-OA-S1-9PS] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika społeczna [12-OA-S1-9PS]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Aleksandra Gancarz
Literatura:

literatura obowiązkowa

Kawula S.: Pedagogika społeczna dzisiaj i jutro. Toruń 2012.

Lalak D., Pilch T. (red.): Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Warszawa 1999.

Pilch T., Lepalczyk I. (red.): Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie. Wyd. 2. Warszawa 2003.

Radziewicz-Winnicki A.: Pedagogika społeczna w obliczu realiów codzienności. Warszawa 2008.

literatura uzupełniająca

„Auxilium Sociale Novum”

„Pedagogika Społeczna”

„Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”

Kaim A., Gugniewicz A.: Edukacja bez wykluczenia. ABC wsparcia dla dzieci z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym. Informator dla nauczycieli i nauczycielek. Gdańsk 2007.

Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Suchodolska J. (red.): Pedagogika międzykulturowa wobec wykluczenia społecznego i edukacyjnego. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2011.

Radziewicz-Winnicki A.: Społeczeństwo w trakcie zmiany. Rozważania z zakresu pedagogiki społecznej i socjologii transformacji. Gdańsk 2005.

Zakres tematów:

Wybrani prekursorzy i twórcy pedagogiki społecznej.

Metodologia badań środowiskowych.

Negatywne skutki ubóstwa, sieroctwa społecznego, deficytów więzi międzyludzkich itp.- przegląd dostępnych programów profilaktyki, wsparcia.

Obszary działalności pedagoga społecznego.

Edukacja równoległa w teorii i praktyce.

Metody dydaktyczne:

Jak w opisie modułu

Metody i kryteria oceniania:

Znajomość treści omawianych na ćwiczeniach.

Umiejętność wyrażania własnej opinii w oparciu o literaturę naukową.

Kolokwium zaliczeniowe ma charakter pisemny. Zawiera zadania otwarte, i zamknięte.

Warunkiem zaliczenia kolokwium na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)