Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki specjalnej [12-OA-N1-7PPS17] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki specjalnej [12-OA-N1-7PPS17]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

1. Człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej, red. Z. Gajdzica, Kraków 2013.

2 .Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, red. I. Obuchowska, Warszawa 2001.

3. Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Warszawa 2001.

4. Sowa J. Wojciechowski F., Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym, Rzeszów 2001.

5. Żuraw H., Udział osób niepełnosprawnych w życiu społecznym, Warszawa 2008.

uzupełniająca:

1. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015.

2. Krause A., Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Kraków 2010.

3. Kowalik S., Psychologia rehabilitacji, Warszawa 2007.

4. Ostrowska A., Niepełnosprawni w społeczeństwie 1993-2013, Warszawa 2015.

5. Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik, Poznań, 2001.

Zakres tematów:

Charakterystyka rozwoju i ograniczeń osób: (1) z niepełnosprawnością intelektualną; (2) przewlekle chorych i z niepełnosprawnością ruchową, (3) niewidomych i niedowidzących, (3) niesłyszących i słabosłyszących. (4) z niepełnosprawnością sprzężoną. Zasady edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. Rodzaje działań rehabilitacyjnych wobec osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, np. w sytuacjach edukacyjnych i społecznych.

System edukacji specjalnej w Polsce.

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

- prezentacja indywidualna,

- bieżące przygotowanie do zajęć.

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)