Podstawy pedagogiki specjalnej [12-OA-N1-7PPS17]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki specjalnej [12-OA-N1-7PPS17] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 25 |
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek |
Literatura: |
1. Człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej, red. Z. Gajdzica, Kraków 2013. 2 .Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, red. I. Obuchowska, Warszawa 2001. 3. Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Warszawa 2001. 4. Sowa J. Wojciechowski F., Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym, Rzeszów 2001. 5. Żuraw H., Udział osób niepełnosprawnych w życiu społecznym, Warszawa 2008. uzupełniająca: 1. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015. 2. Krause A., Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Kraków 2010. 3. Kowalik S., Psychologia rehabilitacji, Warszawa 2007. 4. Ostrowska A., Niepełnosprawni w społeczeństwie 1993-2013, Warszawa 2015. 5. Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik, Poznań, 2001. |
Zakres tematów: |
Charakterystyka rozwoju i ograniczeń osób: (1) z niepełnosprawnością intelektualną; (2) przewlekle chorych i z niepełnosprawnością ruchową, (3) niewidomych i niedowidzących, (3) niesłyszących i słabosłyszących. (4) z niepełnosprawnością sprzężoną. Zasady edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. Rodzaje działań rehabilitacyjnych wobec osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, np. w sytuacjach edukacyjnych i społecznych. System edukacji specjalnej w Polsce. |
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące, praca z tekstem |
Metody i kryteria oceniania: |
- prezentacja indywidualna, - bieżące przygotowanie do zajęć. |
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.