Seminarium specjalizacyjne II Katedry Histologii i Embriologii Zwierząt [01-BI-S2-SSII02.3]
semestr letni 2017/2018
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium specjalizacyjne II Katedry Histologii i Embriologii Zwierząt [01-BI-S2-SSII02.3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 12:00 - 20:00
sala sale KHEZ Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Izabela Poprawa |
Literatura: |
Publikacje naukowe i popularno-naukowe dotyczące poszczególnych zagadnień omawianych w trakcie seminariów |
Zakres tematów: |
Tematy prezentacji indywidualnych: 1. Kontrola rytmu dobowego - Nagroda Nobla 2017. 2. Owady społeczne. 3. Kryptobioza bezkręgowców. 4. Behawior aspołeczny owadów społecznych, zwierzęce modele autyzmu. 5. Kairomony. 6. Układ pokarmowy jako bariera przeciwko czynnikom stresu środowiskowego. 7. Zespoły komórkowe w gametogenezie zwierząt. 8.Konkurencja plemników w świecie zwierząt. Debata: temat wybrany przez studentów. Postery: prezentacja wyników wybranych artykułów naukowych. |
Metody dydaktyczne: |
1. Studenci w wyznaczonej przez osobę prowadzącą zajęcia kolejności w ramach pracy własnej przygotowują prezentację multimedialną i wygłaszają w oparciu o nią 30-minutowy referat związany z tematyką zajęć. Następnie odbywa się dyskusja nad wartością merytoryczną i dydaktyczną prezentacji. 2. Studenci przygotowują debatę na zadany temat, podczas której zespoły studenckie zadają sobie nawzajem pytania. Debata kończy się podsumowującą dyskusją. 3. Studenci w zespołach dwuosobowych przygotowują prezentację wyników w formie posteru. Postery będą prezentowane na seminaryjnej sesji posterowej. Po krótkiej prezentacji ustnej każdego posteru będzie prowadzona dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Sprawdzian umiejętności autoprezentacji i pracy w zespole– przygotowanie referatu naukowego oraz prezentacji w formie posteru na zadane tematy. bdb – student samodzielnie wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskutuje zagadnienia związane z tematyką seminarium, wyraża wątpliwości, definiuje problemy i szuka rozwiązań. db - student samodzielnie wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz dyskutuje zagadnienia związane z tematyką seminarium. dst – student czytając napisany tekst wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz podejmuje próby dyskusji na zagadnienia związane z tematyką seminarium. ndst - student nie potrafi wygłosić referatu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, nie potrafi podjąć dyskusji na zagadnienia związane z tematyką seminarium. Studenci w wyznaczonej przez osobę prowadzącą zajęcia kolejności w ramach pracy własnej przygotowują prezentację multimedialną i wygłaszają w oparciu o nią 30-minutowy referat związany z tematyką zajęć. Następnie odbywa się dyskusja nad wartością merytoryczną i dydaktyczną prezentacji. Dwuosobowe zespoły studenckie przygotowują prezentację w formie posteru, którą prezentują na sesji posterowej. 2. Debata Sprawdzenie umiejętności dyskusji, argumentowania, zadawania pytań, pracy zespołowej - przygotowanie debaty na zadany lub wybrany przez studentów temat (zespół "za" i zespół "przeciw") bdb - student jest bardzo dobrze przygotowany merytorycznie, aktywnie uczestniczy w debacie, poprawnie formułuje pytania, argumentuje i dyskutuje. db - student jest dobrze przygotowany merytorycznie, stara się uczestniczyć w debacie, poprawnie formułuje pytania, argumentuje i dyskutuje. dst - student jest słabo przygotowany merytorycznie, mało aktywnie uczestniczy w debacie, z trudem samodzielnie formułuje pytania i przedstawia argumenty. ndst - student jest nieprzygotowany merytorycznie, nie uczestniczyć w debacie, nie dyskutuje, jest całkowicie bierny. 3. Ocena ciągła Podstawowe wiadomości związane z tematyką każdych zajęć, które umożliwią dyskutowanie problematyki poruszanej przez prowadzącego i referującego. bdb – student aktywnie dyskutuje na temat treści przedstawionych na seminarium; samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. db - student dyskutuje na temat treści przedstawionych na seminarium; samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. dst - student wykazuje problemy w dyskutowaniu treści przedstawionych na seminarium, z trudem samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. ndst - student nie dyskutuje w ogóle na temat treści przedstawionych na seminarium, z trudem formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. Na każdych zajęciach osoba prowadząca będzie oceniała aktywność studenta w prowadzonych dyskusjach. |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.