Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring z praktyką [12-OA-N1-TP.1.17] semestr letni 2017/2018
Laboratorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tutoring z praktyką [12-OA-N1-TP.1.17]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 10
Prowadzący: Sebastian Mrózek
Literatura:

Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.

Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.

Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011.

Jacek A., Sarnacka E., Miaskowska-Daszkiewicz K., Domy pomocy społecznej, Wydawnictwo internetowe Difin, Warszawa 2011.

Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013.

Zakres tematów:

I semestr:

 Zapoznanie z placówką oraz terapeutą prowadzącym.

 Obserwacja

 Poznanie ucznia/ podopiecznego – opis jego osoby, otoczenia.

 Bierne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego.

 Analiza dostarczonej dokumentacji.

 Sformułowanie kontraktu – wstępne określenie celów współpracy i jej zasad wzajemnej współpracy, ze szczególnym uwzględnieniem relacji student- osoba niepełnosprawną.

 Zapoznanie z literaturą przedmiotu związaną z charakterystyką podopiecznego.

II semestr:

 Opis zmiany w podopiecznym i jego otoczeniu.

 Refleksje związane z własnym rozwojem.

 Czynne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego.

 Opis współpracy dyrektor – rodzic – terapeuta – podopieczny.

 Tworzenie obserwacji – podczas kolejnych spotkań po godzinie, wykonanie przez studenta każdej z czterech typów obserwacji

Metody dydaktyczne:

praktycznego działania, pokazu, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie,

• zaangażowanie w pracę

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)