Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
semestr zimowy 2017/2018
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Jarczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa Podręcznik ”Academic Vocabulary in Use” Michael McCarthy, Felicity O’Dell – Cambridge University Press literatura uzupełniająca materiały z Internetu dotyczące omawianych zagadnień Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka specjalistycznego/akademickiego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach podręcznika podstawowego (”Academic Vocabulary in Use”) • Omówienie różnych sposobów opisywania idei i poglądów ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji strony biernej (passive voice) i wyrażeń rzeczownikowych (framework, model, notion, stance itp.) • Utrwalenie stylistycznych konstrukcji służących do przytaczania i relacjonowania sposobu rozumowania innych autorów (reporting others). Redagowanie przypisów. • Rozwijanie umiejętności przedstawiania rezultatów przeprowadzanych analiz oraz precyzyjnego formułowania i definiowania celu opisywanych badań (research and study aims, analysis of results) • Analizowanie na przykładzie tekstu stylistycznych konstrukcji służących do precyzyjnego prezentowania argumentacji (presenting an argument, degrees of certainty) • Poszerzanie zakresu słownictwa służącego do opisywania metod badawczych (experimental study, correlational study , case study, field study itp.) • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania danych, ich porównywania i łączenia zdań (classifying, comparing and contrasting) • Analizowanie na przykładzie tekstu stylistycznych konstrukcji służących do precyzyjnego opisywania problemów badawczych oraz stosowanych procedur (describing problems, processes and procedures) • Rozwijanie umiejętności formułowania wniosków i precyzyjnego podsumowania wyników (summary and conclusion). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) - 30 liczba godzin pracy własnej studenta - 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. opis pracy własnej studenta - praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (np. przygotowanie prezentacji). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
WYDZIAŁ FILOLOGICZNY - Kultury Mediów; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.