Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja kulturowa [02-KU-S1-022] semestr letni 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja kulturowa [02-KU-S1-022]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 15:00 - 16:30
sala 205
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 46
Limit miejsc: 80
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Ilona Copik
Literatura:

• R. Debray, Wprowadzenie do mediologii, Warszawa 2010.

• E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego.

• E. T. Hall, Ukryty wymiar, Warszawa 2005.

• M. Auge, Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesnosci, Warszawa 2010.

• S. Reynolds, D. Valentine, Komunikacja międzykulturowa, Warszawa 2009.

• E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003.

• Narody i stereotypy, red. T. Walas, Kraków 1995, rozdział I – Rola i znaczenie stereotypów narodowych.

• B. R. Barber, Dżihad kontra Mcświat, Warszawa 1995.

E. Baldwin, i in., Wstęp do kulturoznawstwa, Warszawa 2007.

• G. Mathews, Supermarket kultury, Warszawa 2000.

• G. Ritzer: Magiczny świat konsumpcji. Warszawa 2001.

• G. Ritzer: Makdonaldyzacja społeczeństwa. Warszawa 1997.

• M. McLuhan: Wybór tekstów. Poznań 2001.

• K. Loska: Dziedzictwo McLuhana. Między nowoczesnością a ponowoczesnością. Kraków 2001.

• Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku red. M. Hopfinger, Warszawa 2002.

Zakres tematów:

• Kultura jako: komunikacja , mediatyzacja, przekazywanie. Od logosfery do wideosfery – wpływ techniki na kulturę.

• Proksemika i komunikacyjny wymiar przestrzeni. Miejsca i nie-miejsca.

• Czas w kulturze.

• Płeć a komunikacja.

• Stereotypy kulturowe, narodowe. Różnice kulturowe i komunikacja międzykulturowa.

• Między globalnością a lokalnością (dżihad a supermarket kultury, makdonaldyzacja, glokalizacja).

• Reprezentacje kulturowe i ich wymiar komunikacyjny.

• Determinizm technologiczny a procesy komunikacji kulturowej.

Metody dydaktyczne:

prezentacja PP, pokaz fragm. filmu

Metody i kryteria oceniania:

test 02-KO1SN-12-w_t

5pkt - student wykazuje się uporządkowaną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna i stosuje podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. W stopniu bardzo dobrym opanował wiadomości zawarte w literaturze przedmiotowej, potrafi je twórczo wykorzystać, wykazujac podejście krytyczne.

4pkt - student wykazuje się uporządkowaną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna i stosuje podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. W stopniu dobrym opanował wiadomości zawarte w literaturze przedmiotowej, potrafi je twórczo wykorzystać.

3 pkt - student wykazuje się uporządkowaną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. W stopniu ogólnym opanował wiadomości zawarte w literaturze przedmiotowej, potrafi je wykorzystać.

2 pkt - student wykazuje się ogólną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. Opanował większość wiadomości zawartych w literaturze przedmiotowej.

1 pkt - student wykazuje się ogólną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna w zarysie podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego. Zapoznał się z większością pozycji zawartych w literaturze przedmiotowej.

0 pkt - student nie opanował wiedzy z przedmiotu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)