Komunikacja kulturowa [02-KU-S1-022]
semestr letni 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja kulturowa [02-KU-S1-022] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 46 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 80 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Copik | ||||||||||||||||
Literatura: |
• R. Debray, Wprowadzenie do mediologii, Warszawa 2010. • E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego. • E. T. Hall, Ukryty wymiar, Warszawa 2005. • M. Auge, Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesnosci, Warszawa 2010. • S. Reynolds, D. Valentine, Komunikacja międzykulturowa, Warszawa 2009. • E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003. • Narody i stereotypy, red. T. Walas, Kraków 1995, rozdział I – Rola i znaczenie stereotypów narodowych. • B. R. Barber, Dżihad kontra Mcświat, Warszawa 1995. E. Baldwin, i in., Wstęp do kulturoznawstwa, Warszawa 2007. • G. Mathews, Supermarket kultury, Warszawa 2000. • G. Ritzer: Magiczny świat konsumpcji. Warszawa 2001. • G. Ritzer: Makdonaldyzacja społeczeństwa. Warszawa 1997. • M. McLuhan: Wybór tekstów. Poznań 2001. • K. Loska: Dziedzictwo McLuhana. Między nowoczesnością a ponowoczesnością. Kraków 2001. • Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku red. M. Hopfinger, Warszawa 2002. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Kultura jako: komunikacja , mediatyzacja, przekazywanie. Od logosfery do wideosfery – wpływ techniki na kulturę. • Proksemika i komunikacyjny wymiar przestrzeni. Miejsca i nie-miejsca. • Czas w kulturze. • Płeć a komunikacja. • Stereotypy kulturowe, narodowe. Różnice kulturowe i komunikacja międzykulturowa. • Między globalnością a lokalnością (dżihad a supermarket kultury, makdonaldyzacja, glokalizacja). • Reprezentacje kulturowe i ich wymiar komunikacyjny. • Determinizm technologiczny a procesy komunikacji kulturowej. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja PP, pokaz fragm. filmu |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
test 02-KO1SN-12-w_t 5pkt - student wykazuje się uporządkowaną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna i stosuje podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. W stopniu bardzo dobrym opanował wiadomości zawarte w literaturze przedmiotowej, potrafi je twórczo wykorzystać, wykazujac podejście krytyczne. 4pkt - student wykazuje się uporządkowaną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna i stosuje podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. W stopniu dobrym opanował wiadomości zawarte w literaturze przedmiotowej, potrafi je twórczo wykorzystać. 3 pkt - student wykazuje się uporządkowaną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. W stopniu ogólnym opanował wiadomości zawarte w literaturze przedmiotowej, potrafi je wykorzystać. 2 pkt - student wykazuje się ogólną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym. Opanował większość wiadomości zawartych w literaturze przedmiotowej. 1 pkt - student wykazuje się ogólną wiedzą na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej, zna w zarysie podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego. Zapoznał się z większością pozycji zawartych w literaturze przedmiotowej. 0 pkt - student nie opanował wiedzy z przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.