Wybrane zagadnienia kinematografii polskiej [02-KU-S2-033]
semestr letni 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wybrane zagadnienia kinematografii polskiej [02-KU-S2-033] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Kempna-Pieniążek | ||||||||||||||
Literatura: |
1. Autorzy kina polskiego, red. G. Stachówna, J. Wojnicka, Kraków 2004. 2. Autorzy kina polskiego, t. 2., red. G. Stachówna, B. Zmudziński, Kraków 2007. 3. Autorzy kina polskiego, t. 3., red. G. Stachówna, B. Zmudziński, Kraków 2007. 4. Historia kina polskiego, red. T. Lubelski, K.J. Zarębski, Warszawa 2007. 5. Kino polskie jako kino narodowe, red. T. Lubelski, M. Stroiński, Kraków 2009. 6. Kino polskie w trzynastu sekwencjach, red. E. Nurczyńska-Fidelska, Kraków 2005. 7. Koterski M., Dzień świra i inne monologi Adasia Miauczyńskiego na jedną lub więcej osób, Izabelin 2002. 8. Lubelski T., Wajda, Wrocław 2006. 9. Lubelski T., Historia kina polskiego: twórcy, filmy, konteksty. Chorzów 2009. 10. Nurczyńska-Fidelska E., Andrzej Munk, Kraków 1982. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Kategoria autora filmowego w świetle problemów kina polskiego. Autorzy polskiej szkoły filmowej: Andrzej Wajda, Andrzej Munk. 2) Poza polską szkołę filmową: Wojciech Jerzy Has, Jerzy Kawalerowicz. 3) Przypadek autora „osobnego”: Witold Leszczyński. 4) Autorzy kina moralnego niepokoju: Agnieszka Holland, Krzysztof Zanussi, Krzysztof Kieślowski. 5) Współcześni autorzy filmowi: Piotr Szulkin, Marek Koterski. 6) Władysław Pasikowski: autor filmowy á rebours? Czas na realizację bloków określa prowadzący. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
02-KO2S-12-f_w: WYKŁAD,15 h: wykład prezentujący problematykę polskiego kina autorskiego. Praca własna studenta, 25 h: praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę. |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
02-KO2SN-12-w_t: TEST: Termin: na ostatnim wykładzie lub w pierwszym tygodniu sesji letniej Sposób przeprowadzenia: student odpowiada na 25 pytań zamkniętych. Punktacja: 25-24 p.: bardzo dobry 23-22 p.: plus dobry 21-19 p.: dobry 18-17 p.: plus dostateczny 16-13 p.: dostateczny 12-0 p.: niedostateczny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.