Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.1] semestr zimowy 2017/2018
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 16:50 - 18:20
sala 352-353
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jerzy Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Studio d - Die Mittelstufe DaF B2/1, wyd. Cornelsen, Berlin 2010

Literatura uzupełniająca:

- Materiały przygotowane przez prowadzącego

- S. Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN

kurs e-learningowy j. niemieckiego

http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=65

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (Studio d - Die Mittelstufe DaF B2/1).

1. Odczytywanie tekstów w konwencji bajki, sporządzanie notatek, odczytywanie biografii (gramatyka: spójniki czasowe: sobald, ehe, solange;

fonetyka: wymowa umlautów ä, ö, ü)

2. Powtórzenie użycia czasów przeszłych Präteritum , Plusquamperfekt; odmiana przymiotników – końcówki przymiotnika po rodzajnikach nieokreślonych i po przeczeniu kein

3. Odczytywanie broszur reklamowych, porównywanie materiałów graficznych i dokonywanie ich opisu

4. Powtórzenie i doskonalenie zastosowania czasowników w zdaniu pobocznym; użycie czasowników modalnych; tworzenie pytań z zaimkami pytajnymi: worum, wie oft, welches itp.

5. Odczytywanie biografii – życie cesarzowej Sissi (gramatyka: zdania czasowe po nachdem – szyk wyrazów i użycie czasów przeszłych)

6. Formułowanie komunikatów o znaczeniu przeciwnym - stosowanie antonimów – wyrazów o znaczeniu przeciwnym np. abwechslungsreich – langweilig; tworzenie rzeczowników złożonych, np. Flusstal; związki wyrazowe w rodzaju „auf seine Kosten kommen”

7. Wyrażanie wiedzy (niewiedzy), formułowanie przypuszczenia, zwracanie się z pytaniami, rozwiązywanie konfliktów

8. Prowadzenie rozmowy o prawach i obowiązkach, język pisany - redagowanie zażalenia. Doskonalenie użycia bezokolicznika z „zu” w czasie przeszłym Perfekt

10. Formułowanie skargi/zażalenia/zastrzeżeń – strategie prowadzenia rozmowy w sposób grzeczny i rzeczowy

11. Powtórzenie i rozszerzenie: stosowanie bezokolicznika z „zu” w czasie teraźniejszym (Präsens), Konjunktiv II (udzielanie rad)

12. Godność człowieka – omówienie podstawowych praw zawartych w Konstytucji

13. Udzielanie porad prawnych – leksyka prawnicza związana z zakłócaniem spokoju przez sąsiadów

14. Sporządzanie formalnych pism/zażaleń ws. niedotrzymania terminu dostawy; udzielanie wskazówek przydatnych w piśmie zawierającym zażalenie/skargę

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta:30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA niemieckiego - I ROK NAUKI

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)