Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka coachingu [05-DF-S2-01] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka coachingu [05-DF-S2-01]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 28
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Woszczyk
Literatura:

patrz wykład.

Zakres tematów:

PROWADZENIE I ANALIZA SESJI POD KĄTEM KRYTERIÓW TAKICH, JAK:

USTALANIE CELÓW W COACHINGU.

TWORZENIE PLANU DZIAŁANIA.

BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM. DYNAMIKA RELACJI I PROCESY NIEŚWIADOME.

OBECNOŚĆ COACHINGOWA.

ŚWIADOME SŁUCHANIE.

WŁAŚCIWE FORMUŁOWANIE PYTAŃ I INNE REGUŁY KOMUNIKACJI W COACHINGU: PARAFRAZA, ODZWIECIEDLANIE, INFORMACJA ZWROTNA.

POSZERZANIE ŚWIADOMOŚCI KLIENTA.

PROJEKTOWANIE DZIAŁAŃ COACHINGOWYCH.

ZMIANA W PROCESIE COACHINGU – ZARZĄDZANIE POSTĘPEM..

EWALUACJA SESJI COACHINGOWEJ/PROCESU.

WYBRANE METODY, TECHNIKI I NARZEDZIA COACHINGOWE:

1) EARS,

2) METODA 5 C,

3) MAPOWANIE,

4) METAFORA,

5) WIZUALIZACJA,

6) METODA 3 KRZESEŁ,

7) OKNO JOHARI,

8) SKALOWANIE,

9) NARZĘDZIA DO PRACY Z WARTOŚCIAMI,

10) NARZEDZIA DO PRACY Z PRZEKONANIAMI,

11) NARZĘDZIA SELFCOACHINGOWE.

Metody dydaktyczne:

Sesje na forum grupy, analiza i feedback. Prezentacja wybranych narzędzi i technik pracy.

Metody i kryteria oceniania:

WARUNKI ZALICZENIA ĆWICZEŃ:

Zaliczenie ćwiczeń ma formę ustną i sprawdza umiejętności praktyczne, które student wykazuje w czasie zajęć lub na zaliczeniu.

5.0 – 90–100% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu wysokim wszystkich poznanych technik, metod i narzędzi praktycznych. Sprawnie się komunikuje na sposób coachingowy, wykazuje na zajęciach refleksyjny stosunek do własnej pracy.

4.5. – 80 % obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym wszystkich poznanych technik, metod i narzędzi praktycznych, Sprawnie się komunikuje na sposób coachingowy, wykazuje na zajęciach refleksyjny stosunek do własnej pracy.

4.0 – 80% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym techniki zadawania pytań, w tym pytań podążających, odzwierciedlania, parafrazowania i klaryfikacji wypowiedzi klienta. Umiejętność przeprowadzenia: action plan, skalowania, pracy z metaforą, wizualizacji, adekwatnego zastosowania wybranych narzędzi coachingowych, wykazuje na zajęciach refleksyjny stosunek do własnej pracy..

3.5 – 80% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym techniki zadawania pytań, odzwierciedlania, parafrazowania i klaryfikacji wypowiedzi klienta. Umiejętność przeprowadzenia: action plan, skalowania, pracy z metaforą.

3.0 – 75% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym techniki zadawania pytań, odzwierciedlania, parafrazowania i klaryfikacji wypowiedzi klienta.

Uwagi:

Przedmioty obowiązkowe, 1 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonarne II stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)