Metodyka coachingu [05-DF-S2-01]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metodyka coachingu [05-DF-S2-01] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 28 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Woszczyk |
Literatura: |
patrz wykład |
Zakres tematów: |
PROWADZENIE I ANALIZA SESJI POD KĄTEM KRYTERIÓW TAKICH, JAK: USTALANIE CELÓW W COACHINGU. TWORZENIE PLANU DZIAŁANIA. BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM. DYNAMIKA RELACJI I PROCESY NIEŚWIADOME. OBECNOŚĆ COACHINGOWA. ŚWIADOME SŁUCHANIE. WŁAŚCIWE FORMUŁOWANIE PYTAŃ I INNE REGUŁY KOMUNIKACJI W COACHINGU: PARAFRAZA, ODZWIECIEDLANIE, INFORMACJA ZWROTNA. POSZERZANIE ŚWIADOMOŚCI KLIENTA. PROJEKTOWANIE DZIAŁAŃ COACHINGOWYCH. ZMIANA W PROCESIE COACHINGU – ZARZĄDZANIE POSTĘPEM.. EWALUACJA SESJI COACHINGOWEJ/PROCESU. WYBRANE METODY, TECHNIKI I NARZEDZIA COACHINGOWE: 1) EARS, 2) METODA 5 C, 3) MAPOWANIE, 4) METAFORA, 5) WIZUALIZACJA, 6) METODA 3 KRZESEŁ, 7) OKNO JOHARI, 8) SKALOWANIE, 9) NARZĘDZIA DO PRACY Z WARTOŚCIAMI, 10) NARZEDZIA DO PRACY Z PRZEKONANIAMI, 11) NARZĘDZIA SELFCOACHINGOWE. |
Metody dydaktyczne: |
Sesje na forum grupy, analiza i feedback. Prezentacja wybranych narzędzi i technik pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
WARUNKI ZALICZENIA ĆWICZEŃ: Zaliczenie ćwiczeń ma formę ustną i sprawdza umiejętności praktyczne, które student wykazuje w czasie zajęć lub na zaliczeniu. 5.0 – 90–100% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu wysokim wszystkich poznanych technik, metod i narzędzi praktycznych. Sprawnie się komunikuje na sposób coachingowy, wykazuje na zajęciach refleksyjny stosunek do własnej pracy. 4.5. – 80 % obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym wszystkich poznanych technik, metod i narzędzi praktycznych, Sprawnie się komunikuje na sposób coachingowy, wykazuje na zajęciach refleksyjny stosunek do własnej pracy. 4.0 – 80% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym techniki zadawania pytań, w tym pytań podążających, odzwierciedlania, parafrazowania i klaryfikacji wypowiedzi klienta. Umiejętność przeprowadzenia: action plan, skalowania, pracy z metaforą, wizualizacji, adekwatnego zastosowania wybranych narzędzi coachingowych, wykazuje na zajęciach refleksyjny stosunek do własnej pracy.. 3.5 – 80% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym techniki zadawania pytań, odzwierciedlania, parafrazowania i klaryfikacji wypowiedzi klienta. Umiejętność przeprowadzenia: action plan, skalowania, pracy z metaforą. 3.0 – 75% obecność na zajęciach, opanowanie w stopniu zadowalającym techniki zadawania pytań, odzwierciedlania, parafrazowania i klaryfikacji wypowiedzi klienta. |
Uwagi: |
Przedmioty obowiązkowe - 1 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.