Praktyka śródroczna (30 godzin sem. III) [06-PE-RT-S1-19]
semestr zimowy 2017/2018
Praktyka,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyka śródroczna (30 godzin sem. III) [06-PE-RT-S1-19] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Front-Dziurkowska |
Literatura: |
Przykładowa literatura: Literatura musi zostać dopasowana przez studenta w ramach przydzielonego tematu Siemionow J., Niedostosowanie społeczne nieletnich: działania, zmiana, efektywność. Warszawa 2011. Woronowicz B.,(2009) Uzależnienie. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Media Rodzina. Poznań Dodziuk,A. Kapler.,(2007) Nałogowy człowiek. Inst..Psych.Zdrowia PTP W-wa Cierpiałkowska L.(2008) Kierunki rozwoju współczesnej psychologii uzależnień (w) Cierpiałkowska L.(red) Oblicza współczesnych uzależnień. Wyd. Nauk. UAM Poznań, Kapler L.(1996) Nawyk regulowania uczuć.(w) Świat Problemów nr 8-9 Mellibruda J. (1996) Psychologiczne mechanizmy uzależnienia.(w) Świat Problemów nr 11, Rogala-Obłędowska J.(1999) Przyczyny narkomani.UW Instytut Nauk Społecznych Kozłowski M.(2004) Moja heroina.Świadectwo psychiatry. Wyd. Znak Kraków. Pospiszyl I.(2008) Patologie społeczne. Wyd.Nauk.PWN W-wa H. Hamer, Rozwój umiejętności społecznych, VEDA, 2003. |
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć podawana jest przez Zakład Karny - mogą wystąpić różnice w tematach w poszczególnym semestrze semestr zimowy: 1. Zatrudnienie jako forma oddziaływań resocjalizacyjnych 2. Nauczanie jako forma oddziaływań resocjalizacyjnych 3. System Dozoru Elektronicznego 4. Oddziaływania resocjalizacyjne wobec osadzonych niepełnosprawnych fizycznie 5. Oddziaływania resocjalizacyjne wobec osadzonych niepełnosprawnych umysłowo 6. Mediacje 7. Pierwsza pomoc – aspekt prawny 8. Tolerancja i ksenofobia 9. Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych (15 listopad) 10. Oddziaływania związane z radzeniem sobie w sytuacjach stresowych |
Metody dydaktyczne: |
opisane jak w module |
Metody i kryteria oceniania: |
Student posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania placówki oraz potrafi przygotować konspekt zajęć profilaktycznych oraz dokonać samooceny z przygotowania oraz realizacji zajęć podczas praktyki. Zaliczenie praktyki następuje po pozytywnej weryfikacji wszystkich elementów składowych oceny na koniec semestru. Student przygotowuje program wraz z prezentacją oraz konspektem zajęć, który jest realizowany w ramach zajęć profilaktycznych w placówce. Zajęcia prowadzone przez studenta będą hospitowane przez specjalistę. |
Uwagi: |
obecność i punktualność obowiązkowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.