Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22]
semestr zimowy 2017/2018
seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anida Szafrańska |
Literatura: |
T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Kraków 2001; W.Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997; M.Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006; M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2004 oraz kwerenda własna studentów. |
Zakres tematów: |
I Zagadnienia metodologiczne: 1. Podstawowe paradygmaty nauk pedagogicznych. 2. Etapy postępowania badawczego. 3. Najczęściej wykorzystywane metody i techniki empirycznych badań pedagogicznych. 4. Struktura pracy dyplomowej. (II) Przygotowanie przez uczestników seminarium rozdziału teoretycznego. Uzasadnienie wyboru tematu, przegląd literatury przedmiotu. Omówienie podstawowych koncepcji teoretycznych i wyników badań dotyczących wybranego zjawiska. Zarys części badawczej. 1. Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w placówkach opiekuńczo – wychowawczych – opieka, pomoc, wsparcie społeczne, wspomaganie rozwoju. 2. Rodziny dzieci oraz dorosłych osób ze spektrum zaburzeń autystycznych: potrzeby i oczekiwania, doświadczanie pomocy i wsparcia. 3. Funkcjonowanie ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną w podstawowych środowiskach wychowawczych. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja; konsultacje indywidualne i grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Moduł seminaryjny I zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie przedstawionej promotorowi indywidualnej pracy pisemnej studenta prezentującej szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisu-jące podjęte zagadnienia badawcze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.