Seminarium (sem. 3) 06-PC-S1-24
semestr zimowy 2017/2018
seminarium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium (sem. 3) 06-PC-S1-24 | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2017/2018 (2017/2018Z)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 13 | |||
Limit miejsc: | 12 | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Bogumiła Bobik | |||
Literatura: |
1. Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. 2. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. 3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 2000. 4. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków, 1999 lub 2001. 5. Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. PWN, Warszawa 2007. 6. Pieter J.: Ogólna metodologia pracy naukowej. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław – Warszawa 1967. 7. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Warszawa 1998. 8. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, Impuls, Kraków, 2001. 9. Szczepański J.: Techniki badań społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1951. 10. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”. Katowice 1995. 11. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, Impuls, Kraków, 1997. 12. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP Warszawa 1968. |
|||
Zakres tematów: |
Tematyka spotkań grupy: 1. Planowanie procesu badawczego: formułowanie pytań badawczych i hipotez. 2. Metody doboru próby badawczej. 3. Metody zbierania danych ilościowych. 4. Metody zbierania danych jakościowych. 5. Metody analizy danych ilościowych. 6. Metody analizy danych jakościowych. Indywidualne konsultacje: Analiza indywidualnej pracy studentów dotyczącej badań i doboru literatury (przesłanek teoretycznych i metodologicznych dla badań). |
|||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, konsultacje indywidualne i grupowe |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa to podsumowanie efektów działalności studenta przez cały semestr. Student prezentuje własne dokonania, co do przebiegu procesu badawczego zgodnie z wymogami i ustaleniami na pierwszych zajęciach seminaryjnych. Ma opracowany i sprawdzony pod względem poprawności rozdział teoretyczny pracy oraz rozdział metodologiczny. |
|||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.