Język obcy (język niemiecki) [02-FAFS-S1-JON3-05]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy (język niemiecki) [02-FAFS-S1-JON3-05] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marzanna Tatara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Daf Kompakt A1, Wyd. Klett, 2011 Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (DaF Kompakt A1) Lekcja 5 WG - Studencka Wspólnota Mieszkaniowa Tematyka, zakres słownictwa: - Określanie dogodnej lokalizacji WG, opisywanie mieszkania, udzielanie informacji o współlokatorach. - Opracowanie listy niezbędnych mebli i podstawowego wyposażenia wspólnoty mieszkaniowej. - Zapoznanie się z treścią ogłoszeń sprzedaży używanych mebli, odgrywanie ról: sprzedający – kupujący (rozmowa telefoniczna). - Opisywanie zdarzeń w przeszłości - pechowy weekend w WG. - Redagowanie prośby do wynajemcy o udzielenie pomocy (list/mail). Gramatyka: - czasowniki złożone rozdzielnie - czas przeszły Perfekt czasowników mocnych i mieszanych Lekcja 6 Wielofunkcyjny Salon Pralniczy Tematyka, zakres słownictwa: - Zapoznanie się z treścią ulotki reklamującej nowoczesny salon pralniczy, opisywanie wielofunkcyjności współczesnych pralni. - Udzielanie porad, gdzie i jak prawidłowo robić pranie. - „Wykonanie pełnego cyklu prania” według instrukcji obsługi pralki automatycznej. - Opisywanie zdarzeń w przeszłości - nieudane pranie. - Redagowanie zaproszenia na randkę w pralni Cafe`(SMS). Gramatyka: - tryb rozkazujący Imperativ - partykuły: doch, mal |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta - 30 Opis pracy własnej studenta - Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (wiedzowych i umiejętnościowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - z innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) |
Uwagi: |
III rok, pasmo językowe dla filologii angielskiej, słowiańskiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.